במהלך השנים האחרונות דפי נחיתה הפכו לחלק חשוב בהבלטת הלקוח ברשתות החברתיות, כאשר נוכל לשלב עם דף הנחיתה שנקים גם קמפיינים ברשתות החברתיות השונות. דף נחיתה יכול להיות כלי פרסום מתאים לחברות ועסקים רבים על מנת לפרסם מוצרים או שירותים חדשים שהם רוצים לשווק ללקוחות קיימים ופוטנציאליים.
אז מהו דף נחיתה?
דפי הנחיתה הם עמודי אינטרנט רגילים, המיועדים בעיקר לפרסום. רוב הסיכויים שבמהלך שיטוט ברחבי האינטרנט נתקלתם בדפי נחיתה שונים. את רובם תמצאו בעיקר דרך מודעות ממומנות של פרסום בגוגל, פייסבוק וגם באנרים באתרים שונים. אחד הדברים החשובים ביצירת דף הנחיתה אשר יוכל לעזור לכם, הוא כתיבת דף הנחיתה, לו יש משקל משמעותי בהצלחת הקמפיין המיועד. המטרות יכולות להיות שונות, אך המטרה המרכזית בכל דף נחיתה היא לאסוף לידים או להגדיל את רשימת התפוצה שלכם. לכן חשוב שנדע איך כותבים דף נחיתה מדויק ונכון.
לכתוב דף נחיתה בצורה נכונה שתעשה את העבודה
חשוב לזכור, כותרת יכולה לעשות הבדל מהותי. לכן חשוב לזכור שמתחילים תמיד עם כותרת מושכת, כאשר כל תפקידה הוא למשוך את עיני הגולשים המגיעים אל הדף. חשוב לזכור, כי על מנת לכתוב דף נחיתה בצורה טובה יש לכתוב כותרות מושכות לכל דף שתפיקו תחת ידכם. חשוב להקפיד שהכותרת 'תקרא' ללקוח בצורה בולטת 'להקשיב' למסרים שלכם על מנת לתפוס את תשומת ליבו. כותרת טובה יכולה לעשות חלק גדול מהעבודה ובחלק גדול מהזמן יכולה לקבוע את גורל דף הנחיתה המיועד (הגולש ימשיך לגלול מטה ולקרוא את המסר שלכם).
כותרות לרוב 'ידברו' על:
מבצע ייחודי / שיפור איכות חיי הלקוח או את אורח החיים / פתרון לבעיה מסוימת /מוצר יוצא דופן שאולי לא הכרתם עד היום ועוד. קופירייטר טוב יודע לסקרן את הלקוח בים של דפי נחיתה שהגולשים נתקלים בהם מידי יום. אחד הדגשים החשובים בניסוח הכותרות של דפי נחיתה הוא לציין את התועלות שהגולש מקבל מהמוצר או השירות שלכם, ולא לספר על עצמכם!
המבנה הנכון עבור דף נחיתה מצליח
- כותרות משנה
כותרות משנה בדף נחיתה הן חלק משלים ולא פחות חשוב בדף הנחיתה שלכם. כותרת משנית אמורה להמשיך לגרום לייצר הסקרנות של הלקוח להישאר בדף ולהמשיך לקרוא את המסרים שלכם אליהם, כדי להפוך את הגולשים למטרה שאתם מבקשים לייצר לעצמכם.
- פסקה ראשית
בפסקה הראשית חשוב לבחור את המילים ואת סדר התוכן בצורה נכונה כדי להכניס את הגולשים לעניינים ולספר להם מה הם הפרטים החשובים ביותר על המוצר/השירות שלכם.
- בולטים (Bullets)
ממש כמו הבולטים שקיימים בפוסט הנוכחי. המטרה היא לייצר מעין רשימת יתרונות על המוצר/השירות. בולטים גם לרוב מושכים את העין ומייצרים את הצורך להמשיך לקרוא אותם כדי לוודא שלא פספסנו שורה חשובה מהמפרסם.
- עיצוב הדף
כאשר אתם מתכננים לייצר דף נחיתה חשוב להקפיד על עיצוב הדף בצורה נכונה. הטקסט חייב להיות מקושר לתמונות ולשדר את רוח המותג והתוכן כמובן. כותב התוכן המיועד לרוב ימצא את עצמו בקשר רציף עם הגרפיקאי שאחראי על עיצוב הדף. אחד הדברים החשובים, במיוחד בשנים האחרונות הוא ההתאמה לגלישה בכל המכשירים הסלולאריים, היות ומשם תגיע כמעט כל התנועה אליכם.
- מידע על המוצר
בדף הנחיתה שאתם בונים חשוב להוסיף מידע חיובי על המוצר או השירות שלכם. כל מידע נגיש יכול לעזור להחלטות הגולשים שיגיעו אל הדף. מידע כמו משך הפעילות, כמה זמן המוצר/השירות בפעילות וכמובן המלצה אישית שלי, היא גם להוסיף המלצות גולשים (בשביל האותנטיות והאמינות).
- הנעה לפעולה
אחד החלקים החשובים וגם כאלו שיכולים לחזור על עצמם בתוך דף הנחיתה, הוא ה-הנעה לפעולה. זהו החלק בדף הנחיתה בו אתם גורמים ללקוח ליצר פעולה כלשהיא מול המפרסם. ברוב המקרים יהיה על הלקוח להשאיר פרטים לצרכי יצירת הקשר עבור רכישה/התעניינות במוצר או בשירות שלכם.
ולסיכום,
לפני שתתחילו את בניית או תכנון דף הנחיתה שלכם, חשוב שתעשו בדיקת מתחרים, חיפוש ברשת עבור רעיונות וכמובן בדיקה מול קהלי יעד עבור דף הנחיתהמדויק והמושלם עבורכם. קחו בחשבון שבכל מקרה לא הייתי מוותר על כמה רעיונות שאולי כדאי לייצר במקביל או מספר רעיונות כדי להבין מה תופס יותר את העין של הלקוחות שלכם, כדי להצליח ולשווק את המוצר או השירות שלכם בצורה הנכונה ביותר. בהצלחה!