עבודה עם משפיענים באינסטגרם – איך לעשות את זה נכון

שתפו!

אם אתם בעלי מותג או מוצר שנמכר ברשת, בטוח כבר יצא לכם להכיר את המונח "שיווק משפיעני רשת". התופעה המוכרת במחוזותינו בשנתיים האחרונות (ואולי קצת יותר) רקמה עור וגידים הרבה בזכות ידידתנו ארה"ב (שם התחיל הטרנד) וכמובן בזכות אותם 'סלבס' או אפילו 'סלבס רשת' שיצרו סביבם כמות עוקבים גבוהה.

אחד הדברים החשובים יותר כיום הוא לא רק כמות העוקבים, אלא בעיקר כמות המעורבות של אותם עוקבים בפוסטים השונים של אותו/ה 'סלב רשת'. כאשר המטרה היא למצוא משפיענים אשר נהנים מקהל אמיתי ואיכותי שיכולים לסחוף את הקהל שלהם עם המוצר שלכם. לכן כאשר אתם רואים את הסלב החביב/ה עליכם מצולמים כשהם משתמשים בקרם פנים או לובשים בגד ממותג מוכר, תבינו את ההקשר המיועד להשפעה עליכם. כמובן שהכל בסוף מתקשר ל – שיווק משפיענים באינסטגרם.

 

רגע! לפני שתתחילו לחפש משפיענים שיתחילו לפרסם עבורכם, חשוב ללמוד לעשות זאת נכון.
יאללה מוכנים? בואו נלמד יחד איך עושים את זה כמו שצריך!

 

שיווק תוכן הוא הרי לא דבר חדש ברשת ואפילו קיים גם בטלוויזיה שנים רבות (מדיה ותיקה). תחשבו על זה, הרי בכל פעם שאתם רואים שף משתמש בסירים של חברה כלשהיא בתוכנית הבישול שלו, הוא הופך להיות משפיען שלה. ככה שעם הזמן והפופולריות הנהדרת של אינסטגרם, המשפיענים והתוכן השיווקי בעצם כבר שם. ועכשיו כבר אפשר להגיד את זה בפה מלא – השף קיבל שם חדש – משפיען, והנושא קיבל את הכותרת: שיווק משפיענים באינסטגרם.

 

כיום עם התקדמות המדיה הרשתות החברתיות הרעיון הפך להיות דיי פשוט –  אם אתם פופולריים בתחום מסוים ויש לכם חשבון אינסטגרם פעיל עם כמות גדולה (יחסית) של עוקבים, ברוך הבא למשפיענים. עכשיו זה הזמן שלכם לקבל כסף עבור התוכן שאותו תייצרו בשביל מותג או חברה נבחרים. כדי שתצאו נשכרים ולא רק שוכרים (את שירותיהם של המשפיענים) חייבים לעשות זאת נכון.

 

איך נכון לעבוד עם משפיענים בצורה טובה

הדבר הראשון שחשוב להבין הוא – מה זה בעצם 'משפיען רשת'?

 

שימו לב, נושא המשפיענים התפתח רבות במהלך השנתיים האחרונות, וכיום למשפיען לא חייב שיהיו מאות אלפי עוקבים באינסטגרם (מה שהיה מקובל יותר פעם). כיום לחלק גדול מהעסקים גם הקטנים וגם הגדולים חשוב לעבוד דווקא עם משפיענים שיש להם קהל מצומצם אך מדויק לצרכים שלהם, אשר נהנים מרמות מעורבות גבוהות בהתאם. המשפיענים השונים פועלים בנישות שונות, בהתאם למה שמעניין אותם, ויכללו קהל עוקבים מתאים כאשר מבחינתם קיימות מספר דרכים ליצור תוכן מותאם.

 

 

 

 

כיום אנחנו מכירים 4 רמות של משפיענים:

 

ננו משפיענים – משפיענים אלו בדרך כלל יש קהל שנע במספרים של עד 10 אלפים עוקבים אשר כוללים רמת מעורבות גבוהה יחסית. ברוב המקרים העלויות יהיו נמוכות ותיהנו מאחוז גבוה יותר של החזר השקעה וכנראה גם רמות נאמנות גבוהות של העוקבים. ננו משפיענים פועלים בדרך כלל בנישה מסוימת ופועלים בקרב קהילה בדוקה ונאמנה.

מיקרו משפיענים – משפיענים אלו נהנים מקהל שמורכב מקהל של 50 עד 100 אלף. הם לרוב יהיו כאלו אשר ידועים כמומחים בתחומם. גם אצלם רמות המעורבות והנאמנות שיוכלו לייצר עבורכם יהיו גבוהות יחסית. גם הם נהנים מיחסים הדוקים עם קהל העוקבים שלהם.

מאקרו משפיענים – משפיענים אלו כבר מייצרים מאסה ולרוב מחזיקים בסדר גודל של 100 אלף עד למיליון עוקבים. רובם יהיו סלבריטאים/משתתפי תחרויות ריאלטי שונות. חלק מאלו שנחשבים כיום מאקרו משפיענים התחילו לפני כן כמיקרו משפיענים והצליחו לייצר קהל עוקבים גדול בעקבות פעילות רצופה עם נוכחות גדולה באינסטגרם במהלך היום יום וכנראה שזהו גם יהיה העיסוק ביום-יום שלהם.

מגה משפיענים –  המשפיענים האלו בדרך כלל כבר יחזיקו חשבון שיש בו כבר מעל ל- 1 מיליון עוקבים. כיום ברשת מגה משפיענים מורכבים בעיקר מסלבס שונים או דמויות ציבוריות מוכרות מאד, בשל כך עלות שיתוף פעולה איתם לרוב יהיה גבוה מאד, אך גם יזכה לחשיפה רבה. קחו בחשבון שישנה אפשרות שרמת המעורבות תהיה נמוכה יחסית.

 

מגדירים מראש את קהל היעד שלכם

כמו בכל קמפיין ופעילות רשת שנרצה לעשות, חשוב לתת הגדרות מדויקות (עד כמה שאפשר) כדי למדוד את ההצלחה ולנסות להעתיק ואף לשפר אותה בפעם הבאה שנרצה להפעיל פעילות דומה שוב.

 

אחד הדברים שחשוב לנו לקבוע לפני הכל, כדי שקמפיין המשפיענים שלכם יצליח, צריך לדעת מי הוא קהל היעד שלכם. ככל שנגדיר את הקהל המיועד באופן מדויק יותר, כך יגדלו סיכוי ההצלחה של הפעילות המיועדת.

 

חישבו מראש על ההגדרות המיועדות:
האם אתם מנסים להגיע ל- נשים או גברים?
האם אתם מחפשים קהל צעירים או מבוגרים יותר?
מה הם תחומי העניין המועדפים עליהם?
ואם ישנם עוד שאלות שתוכלו לשאול את עצמכם, על מנת לייעל את הקמפיין המיועד.

 

מגדירים מטרות

אז יצרנו לעצמנו בסיס לקהל היעד, אנחנו יודעים את מי אנחנו מחפשים. עכשיו אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, מה אנחנו רוצים להשיג בפעילות המיועדת?

האם חשוב לנו לייצר מכירות למוצר? האם נרצה להתחיל לייצר באזז על מותג חדש שיכלול חשיפה גדולה?
אנחנו רוצים עוד עוקבים? אולי אנחנו צריכים מבקרים בחנות הווירטואלית שלנו?

אני מניח שהבנתם את הרעיון. אחרי שהגדרנו מטרה, חשוב גם לקבוע יעדים.
לפחות כאלו שתוכלו למדוד אותם, כדי להבין אם הקמפיין נתן את התפוקה שרציתם להגיע אליה ובאופן כללי האם זה היה קמפיין מוצלח.

 


דרך איזה סוג מדיה תקדמו?

בפלטפורמת האינסטגרם שאיתה אנחנו עובדים, ישנם כמה סוגי תוכן שנוכל לבקש לייצר בשת"פ עם המשפיען הנבחר.
ועכשיו עליכם לעשות קצת בדיקה עם נתוני המשפיען הנבחר (בעיקר מבחינת חשיפה ואינטראקציית הגולשים). אז תדעו אם המדיה המבוקשת בשת"פ תופיע בפיד עם פוסט מיועד, אולי סטורי או כמות סטוריז שתסכמו מראש. יכול להיות גם וידאו המלצה על מוצר או שירות ואפילו קידום של אירוע מסוים בנוכחותו.

 

מי הוא המשפיען המתאים לכם

שימו לב ואל תגזימו עם ערבוב של עולמות שלא קשורים אחד בשני, כי אז גם לגולשים זה יראה מוזר אם פתאום מישל טרוני מקדם פנצ'רייה, נכון? או אם משה חוגג יעשה עבודה בתשלום עם ספידו? כנראה שכן. יכול להיות שאלו דוגמאות קצת מוגזמות, אבל כמו שכתבתי בהתחלה, התאימו את התוכן למשפיען כדי ליהנות מהפירות שתוכלו לקצור גם מהקהל שלהם.

 

איך לבחור את המשפיען:

  • התחילו לרחרח ברחבי האינסטגרם בתחומי העניין הקרובים אל השרות/מוצר שלכם. תוכלו לשים לב אלו פוסטים/משתמשים מייצרים כמות מעורבות גבוהה של גולשים.
  • חשוב להכיר את המשתמשים שמייצרים תוכן אמיתי ורלוונטי באופן קבוע. מיצאו את המשפיענים שחשוב להם ערכים דומים לשלכם, כך שהם יוכלו לאהוב את המוצר שלכם ולפרסם את המוצרים שלכם ממש כמו לקוח שלכם.
  • חשוב לא לקפוץ "מעל הפופיק" ולתת הערכה ריאלית עבור התקציב העומד לרשותכם לפעילות.
  • עיצה ידידותית ממני – כשאתם נתקלים במשפיענים שפשוט מוכנים למכור כל דבר (גם את אמא שלהם), בשביל איזה שת"פ או קבלת מוצר כלשהוא, תעשה אחורה פנה. עבודה עם משפיען כזה, תהווה עבורכם פגיעה גבוהה מאוד באמינות.

 

 

איך נדע איזה תוכן לייצר עם המשפיען?

תמיד תבדקו מה קורה ברשת (מה נהוג בפעילות עם משפיענים, איזה מוצר יהיה קל לקניה ובמהירות ועוד).
במיוחד אם זו פעם ראשונה שאתם מתכננים פעילות כזו.

 

 

וודאו את איכות התוכן

אחרי שעברנו את כל השלבים הרצויים בדקדקנות, עכשיו הגיע הזמן תכלס ל"בשר" בכל נושא העבודה עם המשפיענים. אחד הדברים הכי חשובים בעצם הוא – יצירת התוכן. חשוב לזכור, גם אם נשתמש באחלה של משפיען אבל התוכן לא יהיה איכותי, לא מדגיש יתרונות וכמובן לא מצולם טוב – אנחנו נידונים לכישלון ידוע מראש. הדרך הכי טובה היא לייצר שיחה מקדימה עם המשפיען, כדי להבין מה המסר שאנחנו רוצים להעביר, על מנת שלא נפספס שום דבר. לכן גם בקשו לראות את התוכן כמובן שהמשפיען יצר לפני שהוא עולה לאינסטגרם.

 

בדקו, נתחו ושפרו

כמו בכל פעילות ותחילת העבודה מסוימת קבענו לעצמנו מטרות ויעדים כדי שנוכל למדוד אותם. עכשיו אחרי שהפעילות שלנו הסתיימה, אנחנו צריכים לבדוק את התוצאות שקיבלנו אל מול היעדים שקבענו לעצמנו ונראה מה עבד כמו שצריך ומה לא, על מנת להפיק מסקנות לפעילות הבאה שנרצה לייצר. חשוב לזכור תמיד – פעילות ועבודה עם משפיענים, בעיקר למותגים קטנים הוא תהליך חשוב אך גם יקר, לכן חשוב שתהיו עם אצבע על ההדק ותבינו בדיוק איך לשפר את עצמכם, במידה ואתם מעוניינים לעשות פעילות כזו שוב, כך שתשיגו תוצאות אפילו טובות יותר.

 

בהצלחה!

תודה שקראתם עוד פוסט בבלוג המצוין שלי!

אם אתם מעוניינים בקידום עבור הנכסים הדיגיטליים שלכם? לחצו למטה להשארת פרטים ואצור קשר בהקדם :)