כיצד להפיק את המרב מלינקדאין?
רוצים לפתח קשרים נוספים בלינקדאין שיובילו ללקוחות חדשים? מחפשים אסטרטגיה כדי לדעת איך להעביר את התכנים שלכם הלאה לעוקבים חדשים? ברוך הבא, במאמר הזה, נחקור דרך יצירתית להפיק יותר מהפעילויות שלכם בלינקדאין.
מדוע משווקים צריכים להתמקד בלינקדאין?
עם למעלה ממיליארד משתמשים, 50% שמרוויחים יותר מ- 75,000 דולר בשנה, לינקדאין מציעה גישה ללא תחרות למקבלי החלטות, משפיעים ומומחי נישה בכל ענף. והכי חשוב – מאז שהתחילה הקורונה ב- 2020 קהלים ועסקים בלינקדאין גדלו בכ- 300 מיליון משתמשים!
עם זאת, עסקים רבים מנצלים לרעה את הפוטנציאל של פלטפורמה זו על ידי התייחסות אליה כאל מארח קורות חיים מקוון במקום טיפוח פעיל של מערכות יחסים מועילות הדדיות.
במאמר הזה אחלוק אתכם את המתודולוגיה המוכחת של לואיז ברוגן למקסום מעורבות בלינקדאין בהתבסס על 20 שנות הצמיחה שלה למותגים באמצעות פלטפורמות חברתיות.
בואו נתחיל – דמיינו את לינקדאין בעצם כגרסה מקוונת לכנס התעשייה האהוב עליכם. לואיז מייעצת לגשת לאינטראקציות מקוונות באותה הקפדה ובכוונה כמו מושבים נחשקים לצד דוברים מרכזיים או שיחות נטוורקינג שהושגו במהלך הפסקות הקפה.
הטיפים הטקטיים של לואיז הופכים את הפלטפורמה מנוכחות פסיבית ליצירת מנוע מוביל ונראות מותג. על ידי יצירת פרופילים חזקים, חיבור סלקטיבי על סמך תחומי עניין משותפים ופרסום עקבי של תוכן מונחה ערך, גם אתם תוכלו למנף את LinkedIn כדי לבנות סמכות, לטפח לקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את ההכנסות.
1# אסטרטגיית לינקדאין וטיפים לעוד חיבורים ומעורבות
הגיע היום והחלטתם להיכנס ללינקדאין, זה הזמן ללכת ל "כנס". כעת, עליכם להתכונן מראש – ראשית, חשוב לסקור מי יהיה שם ואיזה קשרים אתם רוצים ליצור. לאחר מכן, ודאו שהפרופיל מעודכן ומציג את המקצועיות שלכם בצורה הטובה ביותר, כדי שתעשה רושם חזק בעת יצירת הקשרים החדשים
צרו פרופיל משכנע
אתם רוצים להציג את עצמכם באינטרנט כפי שהייתם מציג בחיים האמיתיים? תוכלו לעשות זאת על ידי הכנת הפרופיל והכוונות שלכם מראש, אתם אלו שתגדירו את עצמכם להצלחה בחיבור עם אחרים.
כדאי שבפרופיל שלכם יהיה כתוב השם המלא שלכם ותחום מקצוע – אתם רוצים שהמשתתפים יזהו מי אתם ומה אתם יכולים להציע בקלות.
אלו עוד מרכיבי מפתח הבאים כדי להבליט את פרופיל הלינקדאין שלכם:
- תמונת פרופיל – ודאו שיש לכם תמונת פרופיל עדכנית כך שאם תפגשו אנשים שונים, הם גם יזהו אתכם אפילו ברחוב. לדוגמה, ייתכן שתצטרכו להצטרף לפגישת זום. אפשר להתחיל לבנות מערכות יחסים אמינות, אפילו וירטואליות.
- כּוֹתֶרֶת – תסכמו בפרופיל שלכם מי אתם, מה אתם עושים ולמען מי אתם עושים את זה (הלקוחות האידיאליים שלכם). אתם רוצים למשוך תשומת לב. אתם לא רוצים להסתמך רק על כותרות עבודה או השתייכות ארגונית כדי לספר את הסיפור. לדוגמה, כותרת טובה יכולה להיות "מאמן תאגידי, עוזר למנהלים להסתגל לאסטרטגיות מעורבות היברידית". חשוב להפוך את המלל הזה לידידותי למוח, בגודל נגיס, אבל בשרני.
- יצירת קשר – תכונות בולטות של ערוצי יצירת קשר מרובים כמו דואר אלקטרוני, טלפון, אתר אינטרנט, שימוש במדיה חברתית, או אפילו קישורים ללוח שנה וירטואלי של פגישות המאפשרים לקוראים לקבוע פגישות פנים מול פנים בצורה חלקה.
- אודות – התאימו את קטע המידע ללקוח האידיאלי עם פסקאות תמציתיות המכסות את נקודות הכאב שלו וכיצד תוכלו לעזור לו. שאלו שאלות והפכו את הקוראים לגיבורי הסיפור שלכם. לדוגמה, יועצים פיננסיים יכולים לומר: "מרגיש המום בניווט שינויים בחוק המס המשפיעים על אסטרטגיות ההשקעה שלך בפרישה? קבל בהירות ממדריך מנוסה כדי שתוכל להירגע בזמן שאנו מטפלים באופטימיזציה של ביצועי הפורטפוליו שלך".
לאחר מכן, פרטו את השירותים והמוצרים שמקלים על האתגרים של הלקוחות שלכם. סיימו עם קריאה חזקה לפעולה המנחה את השלבים הבאים, כגון תזמון ייעוץ היכרות או הורדת משאבים קשורים.
- חזותיים – הוסיפו עניין ויזואלי כדי לבלוט בעת השתתפות בכנס או עיצוב פרופיל הלינקדאין שלכם. אמנם תלבושת שחורה או אפורה היא בסדר, אבל פופ של צבע מושך את העין. באופן דומה, נקודות תבליט עם סמלים צבעוניים מושכים את תשומת הלב של הקורא שלכם והופכים את התוכן למושך יותר מבחינה ויזואלית מאשר טקסט רגיל.
בני אדם מעבדים תמונות ויזואליות פי 60,000 מהר יותר ממילים, כך שיהיה קל לסרוק את התוכן שלכם. חלקו את התוכן לבלוקים ארוכים של טקסט עם רווח לבן ופסקאות כל 3-4 שורות. סמלים וצבע הופכים את התוכן למושך יותר מבחינה ויזואלית וגם לקריא.
חשוב ליצור דימוי מותג אותנטי – אל תציגו דמות שונה מהחיים האמתיים. חשבו על מבקרי הפרופיל שלכם ששואלים את עצמם, "האם הוא מתאים לעזור לי?"
- בנה אסטרטגית רשת של ערך – השלב הבא הוא ללכת לכנס. תחשבו את מי אתם רוצים לראות ולמי אתם רוצים להתחבר גם בלינקדאין וגם באופן אישי. לדוגמה, סביר להניח שתרצה להתחבר למהנדסי מכונות אחרים אם אתה מהנדס מכונות או אנשים שעוסקים בתחום שלכם.
עצם צבירה של אנשי קשר היא לא זו שתפתח את הפוטנציאל השיתופי של לינקדאין. אתם לא רוצים להתחבר באופן אקראי או לקבל כל בקשה שתקבלו. במקום זאת, היו סלקטיביים ומכוונים ביצירת רשת איכותית של אנשי קשר המבוססת על אינטרסים אסטרטגיים משותפים.
2# בניית רשת של ערך, קשרים שמעניינים ומתעניינים במה שיש לך לומר.
זהו קשרים אידיאליים (עמיתים לתעשייה, שותפים פוטנציאליים ולקוחות בעלי ערך גבוה) על ידי בחינת פרופילים של אלה המעורבים עם משפיענים או הערות על פוסטים רלוונטיים בנישה שלך. לאחר מכן, התאימו אישית בקשות חיבור המסבירות מדוע אתם רוצים להתחבר על סמך מאפיינים משותפים כמו קבוצות לינקדאין או נושאי שיחה.
- הפעילו את פעמון ההתראות של LinkedIn – אחת התכונות החשובות יותר של לינקדאין היא למשוך אליכם את האנשים שאתם רוצים לעבוד איתם. לפרופיל ולדף החברה של כל חבר יש סמל פעמון ליד החלק העליון, ליד כרטיס ההיכרות (בפרופיל שלכם לא תראו את זה בעצמכם). על ידי לחיצה על פעמון זה, תוכלו לקבל התראות בכל פעם שאותו חבר מפרסם פוסטים.
- הפעלת התראות עבור אנשים מסוימים, כמו מאמן עסקי עם קהל שאליו אתה רוצה להגיע, היא דרך אסטרטגית להגיע לקהל היעד הזה. כאשר אדם זה מפרסם ואתה מגיב על הפוסט שלו, אנשים ברשת שלהם רואים את השם, הכותרת והתגובה שלך – מה שנותן לך חשיפה לקשרים שלהם.
- תחשבו על זה ככה – אתם יושבים בשורה הראשונה עם האנשים שאתם רוצים לפגוש. זה מושך את תשומת ליבו של הדובר תוך כדי שהוא מראה לאחרים שמתעניינים בו שהתחברת. זה ממצב אתכם אסטרטגית כמחוברים למשפיענים בתעשייה שלכם. באופן דומה, תגובות מתאימות על פוסטים בתחום גורם להם להבחין בך.
הפעלת התראות היא דרך מצוינת להתקשר עם קהילת לינקדאין ולהיכנס לקהלים של חברים משפיעים שמשרתים את הקהל שאתה מחפש בצורה שונה, מה שמגדיל את מעגלי ההשפעה שלכם.
תזכרו, חשוב להיות אסטרטגיים לגבי הפעמון של מי שאתם מחבורים אליו בפלטפורמה כדי למנוע עומס יתר של התראות. ההמלצה היא לבחור 3-5 חיבורי מפתח שאת העדכונים שלהם אתם תרצו לקבל. תמיד תוכלו לשנות את מי שאתם עוקבים אחריו במשך הזמן.
בנוסף ברגע שתתחילו פעילות כזו, בעצם תאמנו את האלגוריתמים של לינקדאין כדי שיציג לכם תוכן רלוונטי כזה. כשאתם עוקבים אחר אנשים מסוימים ואז נותנים להם לייק או תגובה על הפוסטים שלהם, לינקדאין מזהה את תחומי העניין שלכם. לאחר מכן, הוא מציג יותר פוסטים מחיבורים דומים לאלו.
אגב, כמו במטא, אם אתם מתחברים למישהו אך לעתים רחוקות מקיימים אינטראקציה עם התוכן שלו, הפלטפורמה תראה לכם פחות ממה שהם משתפים לאורך זמן. האלגוריתם פשוט מבין שאתם לא באמת מעוניינים בתוכן של המשתמש.
לטפח קשרים פוטנציאליים על ידי המשך הדרך
תארו לעצמכם לפגוש מישהו מעניין בכנס בזמן ההמתנה בתור לקפה. אתם לא פשוט תמסרו להם את כרטיס הביקור שלכם ותסתלקו בלי מילה. כשאתם מבקש ממישהו להתחבר בלינקדאין, כדאי לכלול הערה מותאמת אישית – בדיוק כמו להתחיל שיחה אמיתית.
לדוגמה, אפשר לכתוב משהו כמו – "ראיתי שגם אתה הגבת לפוסט של יואל" או "אנחנו באותה קבוצת לינקדאין". לא רק שזה נותן הקשר, אבל מאוחר יותר אם תשכחו את החיבור, תוכלו לבקר מחדש בהיסטוריית ההודעות כדי להיזכר בהקשר. התייחסו לאינטראקציות מקוונות בדיוק כמו לאינטראקציות אישיות באירועים – הפכו את ההיכרות לאישית.
המפתח הוא להיות אמיתי. הסבירו מדוע אתם רוצים להתחבר מעבר להרחבת רשת החברים שלכם. כנו למצוא את מה שיחבר טוב ביניכם.
3# הקמת סמכות מומחים עם תוכן ממוקד ערך: קח את הבמה הווירטואלית
בלינקדאין, יצירת תוכן בעל ערך זה כמו להיות דובר ועידה – זה בונה את הנראות והמומחיות שלכם. רק 1% מהמשתמשים מפרסמים. כדי להתבלט, צרו באופן עקבי תוכן ממוקד ערך בחינם. שתפו תובנות, טיפים ועצות בענף ללא קידום מכירות אגרסיבי, בדיוק כמו שדוברים צריכים להציע הצעות מעשיות במקום לדחוף מוצרים.
לדוגמה, מדריך אקסל יכול לפרסם הדרכות ורעיונות לתצוגות טובות יותר. הוא יתפרסם כמומחה מומלץ מכיוון שהוא מנהל שיחות מבלי לדחוף את המוצר או השירות שלו ישירות בפרצוף.
כשאתם מספקים הדרכות בעלות ערך, גם בעלי עסקים אחרים מגיעים באופן אורגני. פוסט מועיל מעורר הערות ושיתופים שמרחיבים את טווח ההגעה שלכם מעבר לקשרים ישירים. התמקדו בנתינה תחילה באמצעות יעילות. אם התוכן שלכם מספק ערך טוב, מערכות יחסים ועסקים יבואו בעקבותיו.
בניגוד לכנסים עם מספר מקומות מוגבל, כל אחד בלינקדאין יכול ליצור תוכן שעשוי להגיע לקהלים גדולים. אם הפוסטים שלכם מעוררים מעורבות ברשת הנישה שלכם, הפלטפורמה מקדמת אותם עוד יותר.
זה הזמן שלכם להמשיך למנף את התוכן והידע שלכם בעוד רשתות חברתיות, כדי להמשיך להגדיל את העסק!