רוצים להזניק את המעורבות במדיה החברתית שלכם? מחפשים לגדול ולקבל עוד לייקים, שיתופים ותגובות? רובכם כבר יודעים, שיווק במדיה החברתית הוא כלי הכרחי לכל עסק, משווק, יזם ומותג אישי בעידן המודרני. לכן כולנו מנסים למקסם את הפוסטים שלנו, להגיע לקהל רחב יותר ולנסות להגדיל את מספר העוקבים כדי להגדיל בצורה מתמדת את שיעורי המעורבות אצלנו.
בחיפוש פשוט בגוגל תמצאו שיש כ- 500 מיליארד דרכים להשיג את כל זה.
קשה לי להגיד לכם שאשכרה תוכלו למצוא שם תגובה שתתאים בדיוק לסוג הפעילות שלכם, כן יש דרך אחת שכל מי שמשווק במדיה החברתית צריך להקפיד עליה:
למצוא את הזמן הטוב ביותר להעלות פוסט למדיה החברתית.
עצם העובדה שיש סיכוי טוב שהקהל שלכם מחובר לרשת ברגע שבו אתם מפרסמים, אתם מעלים את הסיכויים להעלות את המעורבות עם העוקבים שלכם ואף להגיע ליותר עוקבים ולהגדיל את מספרם.
לפני שאנתח את הזמנים הטובים ביותר להעלות פוסט למטרות שיווק לכל הרשתות החברתיות הגדולות ביותר, חשוב שתבינו מהן הרשתות שעליכם ל"טרגט" ושתדעו הרבה ככל האפשר על קהל היעד שלכם.
אם אינכם יודעים בוודאות איזו רשת לטרגט או שאתם מטרגטים בעיוורון את כולן בחיפוש אחר מעורבות, הגיע הזמן שתחליפו אסטרטגיה כי עדיף לא לירות סתם לכל הכיוונים או במדויק. לאחר שתתחמשו במידע המתאים, לכו רק על הרשתות המתאימות ביותר מבחינתכם. כך תחסכו זמן ותוכלו למקסם ולשפר את ביצועי השיווק שלכם במדיה החברתית. ואם אתם באמת רוצים להצליח בשיווק במדיה החברתית, עליכם לוודא שתעלו פוסטים לפחות פעם ביומיים (או לפחות פעם בכל שני ימי עבודה). משמעות הדבר שימוש עקבי בזמן האופטימלי.
טוב, עכשיו אפשר לעבור לדבר על הזמנים הטובים ביותר להעלות פוסטים. המידע שבמדריך זה גובש מתוך הניסיון (ומהבדיקות) שלנו עצמנו וגם מתוך מחקרים שבוצעו על ידי כמה מהמומחים הטובים ביותר בעולם למדיה החברתית.
פייסבוק (Facebook)
הראשונה ואולי הכי חשובה, הענקית שברשתות החברתיות – פייסבוק.
הצלחת הפוסטים שתעלו לפייסבוק תלויה מאוד בקהל היעד שלכם (אגב, כך גם בטוויטר). לרשת יש המון משתמשים ומסוגים שונים, לכן כמעט כל שעה היא שעה טובה להשיג מעורבות. אך זה לא בהכרח אומר שזה הזמן הנכון להשיג מעורבות של קהל היעד שלכם.
נכון לזמן כתיבת מאמר זה, פייסבוק מדווחת שיש לה 2.3 מיליארד משתמשים פעילים בחודש. בשל המספר העצום של משתמשיה, כמעט בלתי אפשרי להגיד לכם מהו הזמן הטוב ביותר להעלות פוסט לרשת זו. זה תלוי לחלוטין בקהל היעד שלכם.
יחד עם זאת, יש עובדות אחדות שצריכות להנחות את אסטרטגיית הפוסטים שלכם.
קודם כל, פייסבוק אמנם מקבלת יותר ויותר ביקורים ממשתמשי טלפונים סלולריים (מובייל), אך אחד הזמנים המבוקשים ביותר הוא בתחילת יום העבודה – ואלה ברובם ביקורים של משתמשי מחשב שולחני.
יש סברה שהימים שבהם יש הכי הרבה תנועה בפייסבוק, הם הימים שבין יום חמישי ליום ראשון. ואכן, הפעילות בפייסבוק עולה בסופי שבוע. יחד עם זאת, אל תמהרו לפרסם את כל התוכן שלכם בערבי סוף השבוע (אחרי השעה 20:00).
אני הייתי ממליץ להעלות פוסטים בשעות המוקדמות 10:00-12:00 ביום שבת, ובייתר השבוע (במיוחד בסוף השבוע שמתחיל בימי חמישי) בשעות העבודה.
אם תרצו ללמוד עוד על פעילות קהל היעד שלכם, בדקו בנתונים האנליטיים של פייסבוק, אמורות להיות שם תשובות לשאלות רבות. אפשר להשתמש במידע זה גם כדי לגלות את הזמנים הגרועים ביותר להעלות פוסטים לעמוד העסקי שלכם בפייסבוק.
אינסטגרם (Instagram)
אינסטגרם היא הרשת החברתית בעלת הצמיחה המהירה ביותר (כרגע) והיא נעשית חשובה יותר ויותר לעסקים במגוון רחב של תחומים. אשר לשאלה על הזמן הטוב ביותר להעלות פוסט לאינסטגרם, יש לבדוק מספר גורמים:
- אינסטגרם נוצרה בעבור הטלפונים הסלולריים ולעתים רחוקות משתמשים בה במחשב שולחני. אם כן, מתי סביר שקהל היעד שלכם יהיה מחובר לטלפון הסלולרי?
- האלגוריתם של אינסטגרם מדרג פוסטים על פי התנהגות המשתמשים ומערכות יחסים (עם מפרסמי הפוסט), תחומי עניין, עיתוי ומעורבות. אם כן, מהו סוג התוכן שיש לו סיכוי לענות על גורמים אלה (ועל כן להיות מדורג גבוה יותר בפיד לזמן ארוך יותר)?
- אינסטגרם פופולרית במיוחד בקרב הגילאים 18-35 (והיא הופכת במהירות להיות הרשת החברתית המועדפת עליהם). באיזה קצה של המנעד נמצא קהל היעד שלכם ומתי יש סיכוי גבוה יותר שהוא מחובר?
העיתוי הוא אמנם גורם דירוג באינסטגרם אך הוא אינו חשוב כמו מעורבות או יחסים בין המשתמשים ותחומי עניין. משמעות הדבר היא שגם אם אתם מעלים פוסט בעיתוי מושלם, העוקבים שלכם באינסטה עלולים בכל זאת לא לראות את הפוסט שלכם בתחילת הפיד שלהם.
היום, איכות התוכן שלכם חשובה יותר מאי פעם בעבר. אתם חייבים לוודא שאסטרטגיית הפוסטים שלכם מושלמת לפני שאתם מתחילים לחשוב על הזמנים הטובים ביותר להעלאת פוסטים. למרות הכול, לא אסיים לפני שאתן לכם כמה טיפים להעלאת פוסטים באינסטה:
אינסטגרם רואה עלייה במספר המשתמשים בימי השבוע בשעות הפסקת הצהריים (11:30-13:30) ובערבים (18:00-22:00). גם בימי שבת יש עלייה במספר המשתמשים, במיוחד בשעות אחר הצהריים המאוחרות ובערב. ימי ראשון הם הימים הגרועים ביותר להעלאת תוכן, אז אם אתם מחפשים יום להתנתק מהפוסטים, יום ראשון הוא היום שלכם.
לסיכום:
טוב ויפה לדעת מה שעות השימוש הפופולריות ביותר ברשתות החברתיות הגדולות בעולם, אך אין לכך כל משמעות אם אינכם מבינים את הקהל שלכם.
אם אתם באמת רוצים למטב את יכולת ההגעה החברתית שלכם, צרו דמות ללקוח שלכם, הכניסו את עצמכם לנעלי היעד ותאמו את התוצאות עם המידע שבפוסט זה. והכי חשוב – פרסמו תוכן איכותי שמעניק ידע וערך לעוקבים ולגולשים!
אין שום אפשרות לטפח קהל כשיר ומעורב, אם אתם דוחפים תוכן רשלני. הקדישו זמן למחשבה על צורכי הקהל שלכם, לפני שלכם.