מחפשים להשיג יתרון על פני המתחרים שלכם ב'מטא'? אחת האסטרטגיות היעילות הן לתרגט את הלקוחות שלהם עם מודעות ממומנות. מאיפה מתחילים? צעד ראשון טוב הוא לחקור את סוגי מודעות הממוקדות שהמתחרים שלכם משתמשים בהם. על ידי ניתוח מסעות הפרסום שלהם, תוכלו לקבל תובנות חשובות לגבי טקטיקות השיווק ולזהות תחומים שבהם אתם יכולים לבדל את העסק. עם הידע הזה, תוכלו ליצור מודעות לקידום ממוקדות שמדברות ישירות ללקוחות של המתחרים, כדי להביא את התוצאות שאתם מחפשים.
במאמר נראה כיצד לחקור את אסטרטגיות מיקוד הקהל שלהם. על ידי ניתוח מסעות הפרסום של המתחרים, תוכלו לקבל תובנות לגבי הדמוגרפיה של הקהל, תחומי העניין, ההתנהגויות שלהם ועוד. בעזרת המידע הזה תוכלו ליצור מודעות ממוקדות משלכם שיגיעו לאותו קהל ויגדילו את סיכויי ההצלחה שלכם. אז בואו נצלול פנימה וללמוד כיצד לחקור מיקוד קהלים המשמש את המתחרים שלכם.
כיצד לחקור קהלים מתחרים ב'מטא'
למי מכוונים המתחרים שלכם בכלל? לפני שתוכלו להציג את התוכן שלכם, יש צורך במחקר מסוים. בואו נסתכל על אפשרויות לחקר קהלים אורגניים ותשלום באמצעות כלי 'מטא' מקוריים.
1. כיצד למצוא את הקהלים האורגניים של המתחרים ב'מטא'
בין אם כבר יש לכם רשימה של מתחרים בראש ובין אם אתם זקוקים לקצת השראה, הכלים המקוריים של 'מטא' יכולים להנחות את מחקר הקהל האורגני.
קבלו רעיונות מ-Benchmarking של Business Suite
אתם כנראה כבר משתמשים בתובנות של ה- Business Suite כדי לעקוב אחר מדדי ביצועים עבור הדף העסקי, אבל הכלי הזה מועיל לא פחות למחקר תחרותי. כדי להתחיל, פתחו את הביזנס סוויט ונווטו אל תובנות הדף.
לאחר מכן פתחו את הכרטיסייה Benchmarking. אם השתמשתם בעבר בתכונת דפי צפייה של פייסבוק, הממשק הזה עשוי להיראות מוכר. שני הכלים מאפשרים לך למדוד את ביצועי הדף שלך מול מתחרים.
אבל בניגוד לתכונת Pages to Watch , Benchmarking לא מחייב אותך להמציא רשימת מתחרים באופן עצמאי. בעצם הוא ממליץ על דפים הדומים לדף החברה שלכם, זוהי עזרה טובה מהמערכת, אם אינכם בטוחים היכן להתחיל או אם אתם זקוקים לרעיונות חדשים.
לאחר שתלחצו כדי להוסיף עסק לרשימה, תוכלו לראות איך ביצועי הדף שלכם לאורך זמן. ניתן גם ללחוץ כדי לעבור ישירות לדפי הפייסבוק של המתחרים, שם תוכלו לבצע מחקר נוסף (ראו להלן).
תובנות הקהל דרך ה- Business Suite
לרעיונות נוספים, עברו לכרטיסיית הקהל ב- Business Suite Insights. במקום לסקור את הקהל הנוכחי, לחצו על קהל פוטנציאלי. לאחר מכן לחצו על המסנן בפינה השמאלית העליונה והזינו כמה מהמאפיינים של הקהל שלכם.
לדוגמה, התחילו בהזנת פרטים דמוגרפיים כמו גיל, מין ומיקום. לאחר מכן ניתן להוסיף כמה מתחומי העניין העיקריים המשותפים לקהל שלכם.
כשאתם מגדירים את קהל היעד שלכם, שימו לב לגודל הקהל המשוער והפירוט הדמוגרפי כיצד הם משתנים אוטומטית. תוכלו להשתמש בנתונים הדמוגרפיים אלו – גיל, מגדר ומיקום – כדי לחדד את האסטרטגיה האורגנית או לבנות את הקהל המיועד לקמפיינים ממומנים.
אחרי כל זה, הנה עוד צעד מועיל שכדאי לעשות – חשוב לסקור את הדפים המובילים הקשורים לקהל שבניתם. גללו קצת למטה כדי לראות את הדפים המדורגים גבוה בקטגוריות כמו מדיה, קמעונאות ואישי ציבור. חלק מהדפים הללו עשויים להיות מתחרים ישירים, בעוד שאחרים עשויים להיות ראויים להוסיף כתחומי עניין לקהלים בקמפיינים הממומנים.
2. כיצד לנתח את דפי הפייסבוק של המתחרים
איספו את רשימת המתחרים והרעיונות שלך מהשלבים שלמעלה. אחת האופציות שיכולות לעזור היא בעצם לעשות עוקב אחר העמודים השונים. אם יתמזל מזלכם, תמצאו כמה רעיונות מעניינים ברשימת הדפים הקשורים שצצה אוטומטית לאחר שתעשו לייק לדף.
לחצו כדי להציג את הגדרות המעקב עבור כל עמוד. לגישה מהירה, ניתן להוסיף אותם לרשימת המועדפים כדי שתוכל להפנות אליהם בקלות בפיד המותאם של פייסבוק.
לאחר מכן הקדישו זמן מה להכיר את קהלי הפייסבוק שלהם. האם חלק מהעוקבים מגיבים או מעורבים כמעט בכל פוסט? מי שיש לו סימון כחול או כפתור Follow ליד השם שלו יכול להיות משפיענים או מובילי דעה, ואולי שווה לעקוב גם אחריו.
כדי לזהות אנשים משפיעים אחרים בקהלים של המתחרים שלך, חפשו עוקבים שיש להם תגים. לדוגמה, תג המעריצים המובילים מציין אנשים שמעורבים במיוחד, בעוד שתג עוקב יום השנה מדגיש אנשים שעוקבים אחרי הדף במשך שנה לפחות.
אם למשפיענים יש פרופילים ציבוריים או דפים מקושרים, תוכלו להשתמש בהם כדי ללמוד עוד יותר על הקהלים של המתחרים. ייתכן שתוכלו למקד למשפיענים גדולים יותר עם מיקוד העניין של פייסבוק. לכל הפחות, ניתן לעיין בתוכן שלהם כדי לזהות נושאים נוספים שבהם תוכל להשתמש כדי ליצור קהלים מותאמים אישית בפייסבוק שיגיעו לקהל הלקוחות של המתחרה שלכם.
3. כיצד למצוא את הקהלים הממומנים של המתחרים בפייסבוק
הגיע הזמן לחפירות במודעות פייסבוק של המתחרים שלכם ובפרמטרים של מיקוד קהל.
אם אתם עוקבים אחר דפי הפייסבוק של המתחרים, מבקרים באתרים שלהם ובתוכן קשור, ייתכן שתראו גם את המודעות שלהם בפיד שלכם. כל עוד אתם נותנים לפייסבוק את האותות האלה, אתם אמור לראות מודעות שרלוונטיות בתחום שלכם, גם אם אלו לא בהכרח מודעות של מתחרים ישירים.
כאשר אתם רואים תוכן בתשלום של מתחרה או עסק אחר בענף, לחצו על שלוש הנקודות בפינה העליונה של המודעה. מהתפריט הנפתח, בחרו – מדוע אני רואה את המודעה הזו?
לאחר מכן תוכלו לראות מספר פרמטרים בהם השתמשו למיקוד הקהל. לדוגמה, ניתן לזהות מיקוד דמוגרפי כמו גיל, שפה ופרמטרים של מיקום.
לחלופין, ייתכן שתזהו גם מיקוד מבוסס עניין. שימו לב לתחומי העניין כדי שתוכלו להוסיף אותם לקהלים שלכם. תמיד תוכלו להשתמש בלשונית הקהלים של פייסבוק כדי לנהל רשימה פעילה של תחומי עניין פוטנציאליים ולאמוד את גודל הקהל שאליו הם יוכלו להגיע.
עיון בספריית המודעות של 'מטא'
יכול להיות שלא תמיד תצליחו לראות מודעות של מתחרים ספציפיים, אבל זה לא אומר שהם לא מפרסמים. הנה עוד דרך בה תוכלו להשתמש בספריית המודעות 'מטא' כדי לבצע מחקר מעמיק יותר על כל מפרסם. לחצו כאן כדי להגיע לספריית המודעות.
בחרו כל המודעות וחפש מילת מפתח או מפרסם ספציפי. לחצו על כל תוצאת החיפוש כדי להציג את כל המודעות הפעילות הרלוונטיות. כדי לצמצם את החיפוש, לחץ על המסנן בפינה השמאלית העליונה. באמצעות התפריט הנפתח פלטפורמה, בחרו פייסבוק. אפשר גם להשתמש באפשרויות סוג מדיה והופעות לפי תאריך כדי לצמצם עוד יותר את החיפוש.
לאחר מכן ניתן לגלול כדי לראות את כל המודעות הפעילות של המפרסם. קריאת עותק המודעה וסקירת הקריאייטיבים יכולה לעזור לך להבין את סוגי ההצעות שהקהלים של המתחרים שלך מעדיפים, את הבעיות שהם צריכים ואת היעדים שהם רוצים להשיג.
כדי לראות את דף הנחיתה המקושר למודעה, לחצו על הקריאה לפעולה. כדי לחפור לעומק במודעה, לחצו על הלחצן "ראה פרטי מודעה". כאן תוכלו לראות אם למודעה יש מספר גרסאות, מה שיכול לעזור להבין כיצד המתחרים שלכם בודקים תוכן בתשלום על הקהלים שלהם.
אם למודעה יש רכיב מקושר כמו טופס לידים, תוכלו גם להציג את הפרטים האלה. גללו לתחתית הדף ולחצו על נכסים נוספים ממודעה זו. שם תוכלו למצוא מספיק נתונים כדי להבין את סוגי פלחי קהלי המודעות שהמתחרים שלכם בונים.
4. 8 דרכים להשתמש במיקוד כדי להגיע אל קהלי מתחרים בפייסבוק
מזל טוב! השלמתם את המחקר על אסטרטגיות מיקוד קהלים של המתחרים. עכשיו הגיע הזמן להשתמש בידע הזה ולהתבלט מול הקהלים שלהם. תוכלו לייצר תוכן בתשלום ואורגני שיהדהד ולהגדיל את סיכויי ההצלחה בקמפיינים בפייסבוק. עם הגדרת המיקוד הנכונה, תוכלו אפילו להציג מודעות לקהלים האלה ולהפוך אותם ללקוחות שלכם. כדי לעזור לכם להתחיל, הבה נסתכל על שמונה דרכים לבנות קהלים שבהם תוכל להשתמש כדי למקד את המודעות שלכם בפייסבוק. בעזרת אסטרטגיות אלו, תוכלו להגיע לאנשים הנכונים בזמן הנכון ולהשיג את יעדי השיווק הרצויים.
הוסיפו מתחרים לקהלים שמורים
הדרך הפשוטה ביותר להגיע אל קהלי המתחרים היא למקד למשתמשי פייסבוק שיש להם עניין בדפים דומים. כדי להשתמש באפשרות מיקוד זו, עברו לעריכת הקהל במקטע המיקוד המפורט.
לחצו על כפתור ערוך והקלידו שמות מתחרים בשורת החיפוש. ברוב המקרים, תרצו לחפש תוצאות חיפוש שמסווגות כתחומי עניין. העבירו את העכבר מעל כל התאמה פוטנציאלית כדי לוודא שהמיקוד מתאים.
נסו למצוא ולהוסיף דפי מתחרים לקהל, חשוב לשים לב לגודל הקהל המשוער. קהלים גדולים מדי (מעל כמה מיליון) עשויים להיות יעילים, אך גם חשוב לשים לב שלא יהיו רחבים מדי. מומלץ לבדוק מספר קבוצות מודעות עם מיקוד שונה לקהלים זו מול זו כדי למצוא את ההגדרות והגודל המתאימים ביותר למטרות.
כדי לקבל את אומדן גודל הקהל המדויק ביותר האפשרי, הקפידו לבטל את הסימון שלAdvantage Detailed Targeting. תכונה זו מרחיבה את מיקוד הקהל באופן משמעותי ולאו דווקא לטובה. אם אתם מתכננים לבדוק קבוצות מודעות זו מול זו, חשוב להסיר את אפשרות המיקוד הזו כדי למנוע חפיפה רבה.
כוונו לאוהדים של המשפיעים המובילים אצל המתחרים
יחד עם מתחרים, אתה יכול גם לכוון למשפיענים נבחרים. השתמש באותה זרימת עבודה שתוארה למעלה כדי להוסיף את המשפיעים המובילים שלהם לקבוצת המודעות שלך ולבנות את הקהל שלך. שימו לב שמיקרו-משפיענים רבים ואפילו כמה מגה-משפיענים עשויים שלא להיות אפשרויות למיקוד מודעות בפייסבוק. בתחילת 2022, מטא כבר הסירה אפשרויות מיקוד רבות עם קהלים קטנים יותר.
אם אתם מגלים שלמשפיענים הזמינים היחידים יש גודל קהל משוער גדול (5+ מיליון), עדיף לצמצם את המיקוד שלך. אחרי הכל, סביר להניח שלמשפיענים של ידוענים יהיו קהלים עם מגוון רחב של תחומי עניין. זה אומר שחלקם עשויים להתאים לקהל היעד שלך ואחרים לא. חשוב לשקול לשלב משפיענים ומיקוד לפי עניין (ראו להלן) כדי להבטיח שתגיעו לקהל מוגדר היטב ולהימנע מבזבוז הוצאות פרסום.
מיקוד אינטרס מתחרים לשימוש חוזר
שמתם לב שרבות ממודעות המתחרים בפיד שלך השתמשו במיקוד לפי עניין? תוכלו להשתמש באותה סכמת עבודה כדי לבנות פלחי קהל מבוססי עניין. כדי להגדיר מיקוד רחב יותר, חשוב להשתמש בפונקציית עיון ולהוסיף קטגוריות עניין שלמות. אבל אם תרצו לבנות קהל מוגדר יותר, כדאי לחפש תחומי עניין ספציפיים.
לקבלת התוצאות הטובות ביותר, בדקו תחומי עניין עם גדלי קהל גדול זה מול זה כדי לראות מה עובד הכי טוב. לתחומי עניין נישה נוספים, קבצו תחומים דומים יחד כדי לבנות פילוחים טובים יותר. תוכלו גם להשתמש בבדיקת A/B המובנית בקמפיינים כדי להשוות קבוצות מודעות זו מול זו.
כשתזהו את הפילוחים שמביאים לכם ביצועים גבוהים, שקלו לשלב ביניהם כדי לחדד עוד יותר את מיקוד הקהל. לדוגמה, שילוב של עניין ומיקוד לדפי מתחרים יכול לעזור לך להגיע לפילוחים הרבה יותר ספציפיים מהקהלים שלהם.
שאלו נתונים דמוגרפיים של מתחרים
בהתבסס על נתוני המכירות וניתוח האתר שלכם, אתם עשוי לחשוב שמצאתם את מיקום הקהל האידיאלי להצעה שלכם, אבל אם תשימו לב, מותגים אחרים בתעשייה שלכם משתמשים בנתונים דמוגרפיים שונים עבור המודעות שלהם, אולי כדאי לבדוק גם אותם.
תוכלו בקלות להזין את הגיל, המגדר והמיקוד של המתחרים ברמת ערכת המודעות. למיקוד רחב, תוכלו להגביל את ההגדרות שלכם לדמוגרפיות בלבד ולאחר מכן להסתמך על מטא כדי להציג את המודעות לקהל הסביר ביותר. לחלופין, אם אתם רוצים יותר שליטה, שילוב דמוגרפי עם מיקוד לפי תחומי עניין או דפים.
שיווק מחדש (רימרקטינג) באמצעות פעילות בפייסבוק
ברגע שהמודעות שלכם מתחילות ליצור מעורבות ותנועה, תוכלו להתחיל להשתמש בהן כדי לבנות קהלי רימרקטינג. אם בניתם משפך פרסום בפייסבוק, מסע הפרסום בראש המשפך עשוי להתמקד ביצירת מעורבות של גולשים רלוונטיים. כדי למנף את המעורבות הזו ולשיווק מחדש לקהלי המתחרים, ניתן ליצור קהל חדש מותאם אישית.
במהלך יצירת הקהלים ניתן לבחור את סוג המעורבות שאליו תרצו למקד. לדוגמה, ניתן למקד לאנשים שיצרו מעורבות בפוסטים ובמודעות במהלך פרק זמן מסוים. מטא תציע כברירת מחדל כל מי שיצר מעורבות ב- 365 הימים האחרונים. אבל בחלק מהמקרים אולי תרצו לצמצם את מסגרת הזמן הזו באופן משמעותי כדי להגיע לאנשים שהראו עניין בעיקר לאחרונה.
ניתן גם למקד לאנשים שצפו בסרטונים ספציפיים או אפילו בחלק מהם. אם תרצו להוביל את הקהל של המתחרים דרך משפך שעוצב בקפידה, מיקוד מחדש של צופי וידאו היא דרך מצוינת לזהות לקוחות פוטנציאליים מתעניינים ולהנחות אותם לקראת המרה.
העלאת פילוחי לקוחות
האם משפך הפרסום בפייסבוק כולל קבלת לקוחות פוטנציאליים להירשם לרשימות שלכם? אם חלק גדול מהלקוחות של המתחרים נרשמו לשירות שלכם, תוכלו למקד אותם מחדש באמצעות העלאת רשימת לקוחות.
מומלץ להעלות רשימה גדולה ככל האפשר. אם הדאטה של נרשמים אצלכם כוללת סוגי קבוצות קהלים שונות, עדיף לפלח אותו כדי שתוכלו ליצור רשימות ממוקדות נפרדות.
יצירת קהלי אתר מותאמים אישית
הצלחתם לייצר תנועה מהקהלים של המתחרים לאתר שלכם עם תוכן או מודעות? אם כן, תוכלו לנצל את היתרון של מיקוד מחדש כדי לשמור על מעורבות של מבקרים אלה ולהגדיל את סיכויי ההמרה.
עם זאת, חשוב לזכור שהשינויים האחרונים בפרטיות הובילו לתוצאות מתחת לממוצע עבור מפרסמים רבים המשתמשים בקהלים מבוססי אתרים. למרות האתגרים הללו, מיקוד מחדש יכול להיות אסטרטגיה יעילה אם אתה משתמש בה בחוכמה. במאמר זה נראה לך כיצד להפיק את המרב ממיקוד מחדש ולהתגבר על המכשולים שמציבים שינויים בפרטיות מטא. על ידי ביצוע הטיפים האלה, תוכלו למשוך את הקהלים של המתחרים ולהניב המרות באתר שלכם.
לפני יישום יעדי מסע פרסום באתר או קהלים של ערכת מודעות, ודאו שהגדרתם את המטא פיקסל והגדרת אירועים כמו שצריך. לאחר מכן, בצעו אופטימיזציה של המודעות עבור אחד מהאירועים המועדפים, כדי לאפשר את הצגת המודעות היעילה ביותר.
בנו קהלים דומים
כאשר אחד מהקהלים בהשראת המתחרים מתחיל לייצר לידים והמרות, חישבו על מיקוד לקהלים דומים. המיקוד הדומה בדרך כלל מספק את התוצאות הטובות ביותר כאשר משתמשים במקורות מבוססי ערך כמו פיקסלים וקטלוגים של מוצרים.
ניתן גם להשתמש במקורות מטא כמו פעילות בדף פייסבוק ואינסטגרם כדי לייצר עוד קהל איכותי. ניתן להתחיל בקטן עם קהל דומה של 1%. אך בשנים האחרונות כדאי ועדיף להרחיב לכיוון 3% או יותר אם התוצאות מבטיחות ואחרי שהקהל הדומה הראשוני יצא לדרכו.
לסיכום
הצגת התוכן שלכם בפני קהלים של מתחרים יכולה להיות מועילה להפליא להרחבת בסיס הלקוחות שלך ולהוסיף לקוחות פוטנציאליים חדשים למשפך שלכם. בעזרת טקטיקות אלה לחקר קהלים אורגניים וממומן, תוכלו לגלות דרכים חדשות להגיע לקהל היעד ולהגיע ליותר לקוחות אידיאליים.