השימוש בהאשתגים הנכונים באינסטגרם עוזר לכל משתמש ביצירת חשיפה ואף יכול לתת בוסט עיקרי למותג שבו אתם מחזיקים. לכן זוהי המטרה העיקרית בשימוש בהאשתגים, אך עדיין צריך לעשות זאת עם בצורה חכמה בשילוב עם האסטרטגיה הנכונה.
חשוב לזכור: השימוש בהאשתגים קבועים הוא לא נכון לכל עסק ולא כל האשתג מתאים לכל מותג. האשתגים אינם יכולים להזיק לעסקים, אך זהו שלב דיי הכרחי כשמנסים לגלות את עוצמתו ויכולתו של המותג, כמו גם מה הכי יתאים לפעילות המותג שלכם. במאמר הבא נבין כיצד לעבוד עם האשתגים הנכונים והכי אפקטיביים בשילוב עם אסטרטגיה משולבת עבור חשבון האינסטגרם שלכם.
איך האשתגים בעצם עובדים באינסטגרם?
האשתגים באינסטגרם יתווספו בכל פוסט שתעלו ויהיו לחיצים עבור כל משתמש. כל מילה או מונח (בתנאי שכתוב נכון משמע – ברצף וללא מרווחים או בשילוב עם מקפים תחתונים בין מספר מילים) יהיה שימושי ברגע שתכתבו את סימן הסולמית לפניו #
כשהמשתמשים השונים יקליקו על אותם האשתגים, זה יפנה אותם למסך חדש בו יוכלו לגלות את כל התמונות שהועלו לאותו האשתג. כך כל אחד יכול לגלות תוכן חדש שמעניין אותו ברשת האינסטגרם ולגלות עוד עסקים או משתמשים חדשים שלא הכיר עד היום. לכן השימוש הנכון בהאשתג הנכון יכול לתת לכל עסק ומשתמש בוסט אורגני מדויק ונהדר.
בנוסף, יש לנו את הסטוריז באינסטגרם. גם שם נוכל להשתמש בהאשתגים. וזה עובד בדיוק כמו האשתגים שתוכלו לשתול בכל פוסט שתעלו בפיד האינסטגרם שלכם. החל מהשנה האחרונה, ניתן לעקוב גם אחרי האשתגים ולקבל את התמונות הכי רלוונטיות (בתקווה) עבורכם. ברגע שתעקבו אחרי האשתג מסוים, התמונות בו יופיעו בפיד שלכם ממש כמו לעקוב אחרי משתמש רגיל.
האשתגים הכי פופולריים לפי קטגוריות
ישנים לא מעט שיקולים כשמתחילים לעבוד עם האשתגים באינסטגרם. לכן החלטתי במאמר הזה לאגד לכם אותם לפי קבוצות תחומים שונות.
שימו לב: לא ניתן להבטיח שתמיד תקבלו עוקבים מדויקים או איכותיים מספיק עבור המשתמש שלכם, לא תמיד המשתמשים השונים יהיו רלוונטיים, אך כשתעבדו נכון במשך זמן, תוכלו להבין מה עובד טוב יותר או פחות ולמקסם יעילות בהם.
האשתגים המומלצים עבור אופנה:
#styleinspo #ootd #outfitoftheday #whatiwore #shoppingaddict #beautydoesnthavetobepain #currentlywearing #instastyle #lookgoodfeelgood
האשתגים המומלצים עבור משקאות או מאכלים:
#instafood #omnomnom #foodporn #healthyeats #goodeats #glutenfree #homemade #madefromscratch
האשתגים המומלצים עבור טיולים:
#staycation #sunsout #resortwear #travelbug #solotravel #traveltuesday #wanderlust #wanderlustwednesday #travelgram
האשתגים המומלצים לחיות מחמד:
#puppylove #mansbestfriend #womansbestfriend #catsofinstagram #dogsofinstagram #dogstagram #doglife #catlife #instapet
האשתגים המומלצים לגאג'טים:
#techie #latesttec #ilovemygadgets #gadgetsgalore #applevsandroid #wearabletech #makinglifeeasier #innovation
האשתגים המומלצים עבור מאמנים ומתאמנים (תחום הכושר):
#lookgoodfeelgood #feeltheburn #nopainnogain #workingonabetterme #fitfam #yogafordays #fitlife #trainhard #noexcuses
בכמה האשתגים כדאי להשתמש?
בכל פוסט שנעלה לפיד שלנו ניתן להשתמש עד 30 האשתגים שונים. ובכל סטורי שנעלה ניתן להשתמש עד 20 האשתגים שונים. אך השאלה היא בכמה האשתגים כדאי להשתמש היא כבר שונה ולכן חשוב לשים לב גם לזה.
במהלך השנים קראתי לא מעט מאמרים בנושא והגרסאות הן בהתאם. אך ברוב המאמרים כן שמים דגש על שימוש נכון בהאשתגים, שאומר שימוש במספר נמוך של האשתגים בפוסטים שלכם. כאמור פוסטים שבהם נעשה שימוש נכון בהאשתגים בדר"כ מייצר יותר מ- 70% בחשיפת הפוסטים שלכם.
כן חשוב לציין שבמהלך השנה האחרונה נשמעו קריאות שונות שעדיף להשתמש בכל פוסט עד 15 האשתגים בלבד. לכן חשוב לדייק בכל פוסט בהאתשגים הכי טובים ונכונים עבורכם.
מחקר האשתגים, הכיצד?
מחקר האשתגים הוא חלק הכרחי שכל עסק חייב לייצר. זוהי הדרך הטובה ביותר עבורכם לדעת איך לעבוד עם האשתגים הנכונים ואפילו לקבל דרכם רעיונות חדשים שיעזרו לכם לחשיפה.
ישנם אסטרטגיות שניתן ליישם בנושא מחקר האשתגים שיתאימו לכל מטרה שתבחרו. הנה מספר שיטות שונות.
צודו אותם בטוויטר!
אם אתם מחפשים האשתגים של טרנדים או אפילו נושאים חמים, תוכלו לקבל לא מעט רעיונות טובים בזכות הטוויטר. ברשת החברתית של טוויטר ניתן לחפש נושאים עם טרנדים הכי נכונים וחדישים ושם תוכלו לקרוא מה אנשים משתפים.
זיכרו – האשתגים בטוויטר ובאינסטגרם הם שונים ורשת הטוויטר משמשת בעיקר אנשי חדשות ואקטואליה. כך שחשוב לקחת בחשבון שאין טעם להעתיק אותם אחד לאחד מטוויטר ישירות לאינסטגרם שלכם.
בידקו את המתחרים שלכם
זה אף פעם לא מזיק לבדוק את אסטרטגיית המתחרים שלכם ולראות כיצד הם מתנהגים. כמובן שחובה עליכם גם לבדוק באילו האשתגים הם משתמשים. מי יודע אילו רעיונות חדשים תתקלו בהם על הדרך.
בדקו משפיענים
תחום המשפיענים נהיה רחב לגמרי וכולל בתוכו כיום גם מיקרו משפיענים.
כמובן שיש סיבה מדוע נכנסה המילה "משפיענים" לשימוש כה תדיר. למשפיענים השונים יש כח וקהל שהוא לרוב איכותי לתוכן שאותו משפיען מייצג בתחומו. לכן חשוב גם לנסות להבין את אסטרטגיית העבודה שלהם ואף למצוא האשתגים בהם הם משתמשים במידת הצורך.
למדו להשתמש בכלים למחקר האשתגים
לעשות מחקר האשתגים ידני יכול להיות לפעמים דיי מתיש. לכן לא מזיק להשתמש בכלים אוטומטיים שיודעים לעבוד כמו שצריך ולתת לכם בדיוק את האשתגים שאיתם תוכלו לעבוד. בכלים השונים אפילו תוכלו לקבל פידבק של עד כמה אותו האשתג פופולארי ונמצא בשימוש. הנה כמה כלים למחקר שיכולים לעזור לכם:
Keyhole: מאז שהכלי הזה העניק את השירות שלו לחיפוש האשתגים רלוונטים באינסטגרם, הוא נחשב לאחד מכלי האנליטיקות הכי טוב שקיים בשוק. דרך האתר הזה, ניתן למצוא לא מעט סטטיסטיקות ומידע בכל האשתג רלוונטי. המידע יכלול – כמה שימוש יש באותו האשתג בפוסטים השונים וכמה חשיפות קיבלו בהתאם. ניתן גם לראות כמה משתמשים ספציפיים (לפי כמות) העלו תמונות באותו האשתג.
Hashtagify: הכלי הנהדר הזה יראה לכם את הפופולאריות הכללית ואת הפופולאריות הנקודתית לאחרונה של האשתג המבוקש. כמו כן תקבלו גם רשימת האשתגים שיש ביניהם קשר שנעשו ע"י משתמשים שונים בפוסטים שלהם. ניתן גם לעקוב אחרי האשתגים לתקופה שתחליטו ולהבין אם הפופולאריות מתאימה לכם לשימוש גם בפוסטים שלכם.
Ritetag: אם אתם מחפשים כלי שיעזור להם למצוא האתשגים רלוונטיים במהירות, Ritetag הוא הכלי שחיפשתם. ניתן לקשר את האתר גם לשאר המדיות הדיגיטליות השונות כדי לקבל רעיונות לבדיקה ולהבין כדאיות שימוש.
האשתגים מוחרמים – הצד האפל של אינסטגרם
הידעתם שקיים דבר כזה "האשתגים מוחרמים" באינסטגרם?
ולא, לא מדובר כאן בהאשתגים שהן קללות כלשהן או מילים שלא משתמשים בהם בדר"כ ברשתות החברתיות.
אינסטגרם מבצעת מדי פעם בדיקות המיועדת להחרים האשתגים שונים בהם מגלים שימוש לא ראוי באופן תדיר. חלק מהאשתגים המוחרמים דיי קלים להבנה מדוע, כגון nasty וכדומה, לפעמים גם אם תשתמשו בהאשתגים תמימים למדי, יכול להיות שאינסטגרם יחליטו יום אחד שהם לא כשרים לשימוש. לדוגמא – fitnessgirls. האשתגים יכול להיות מוחרמים לתקופה קצרה ולפעמים לעולמי עד.
שימו לב להערה חשובה במיוחד: אם תשמשו באותם האשתגים מוחרמים, לא יראו את הפוסטים שלכם ואתם אפילו עומדים לפני בעיית שדואו-באן למשתמש שלכם. אז רגע לפני שתתחילו להשתמש בהאתגים שונים, בדקו את הפוסט הזה, שיספר לכם מה הם האשתגים האסורים לשימוש (הפוסט מעודכן נכון לשנת 2020). בהצלחה!