איך לדעתכם תשיגו יותר עוקבים בשנת 2020? כי לגדול בכמות העוקבים בצורה אורגנית זה בהחלט החלק המאתגר באינסטגרם, אבל זה יכול להיות גם פשוט יותר. במדריך הנוכחי, אנסה לחלוק כמה מהטיפים שיגרמו לכם לקפוץ קדימה גם בהבנת הממשק של אינסטגרם.
אם לא חייתם עד עכשיו במערה, אתם כבר בטח יודעים שבשנתיים האחרונות הפופולריות של אינסטגרם מרקיעה שחקים ושימו לב לנתון המדהים הזה: 13% מכל האנשים בכדור הארץ מחזיקים במשתמש פעיל באינסטגרם.
ועכשיו קבלו נתון מעניין הרבה יותר: 80% מכל משתמשי האינסטגרם עוקבים אחרי לפחות חשבון עסקי אחד לפחות. במילים אחרות, כל חודש ישנם מעל 800 מיליון משתמשי אינסטגרם שמייצרים מעורבות עם מותגים ברחבי העולם!
כמו כן, כמות המעורבות שקיימת באינסטגרם היא משמעותית הגבוהה ביותר מבין הרשתות החברתיות המובילות ברשת ועדיין, להשיג מעורבות במשתמש שלכם יכול להיות דיי קשה.
במשך השבועות האחרונות, ישבתי, בדקתי וגם הצלחתי לייצר מחקר דיי מקיף על עיצות וטיפים שניסיתי בעצמי ושעובדים נהדר בהגדלת נפח חשבונות אינסטגרם מבלי להשתמש בקניית עוקבים או כל טקטיקה ספאמרית מעצבנת אחרת. שימו לב, המאמר הזה בהחלט הולך לשנות לא מעט מתפיסת עולמכם מפה והלאה.
לא משנה אם המטרה שלכם היא לגדול במאות או באלפים של עוקבים טובים ואיכותיים או אפילו סתם רק להגיע ל 1,000 עוקבים, זה המאמר שאתם רוצים לקרוא. במאמר הבא נענה על השאלות הבאות:
1. למה לא כדאי לכם להשתמש בבוטים או בשאר כלים דומים להגדלת החשבון
2. מה הם האשתגים הכי טובים להשגת עוקבים?
3. מה היא השיטה לכתיבת מלל איכותי לתמונות שאנו מעלים?
4. איך לייצר ביו אינסטגרמי איכותי וטוב?
5. איך להשתמש בסטוריז ושידורי לייב כדי להגדיל את חשבון האינסטגרם?
6. אילו תמונות בדרך כלל כדאי להעלות באינסטגרם?
7. מה היא הדרך הטובה ביותר לשימוש ב IGTV כדי להגדיל את מספר העוקבים?
1. למה לא כדאי לכם להשתמש בבוטים או בשאר כלים דומים להגדלת החשבון
כמו רוב הרשתות החברתיות, אינסטגרם שומר על הסוד של המרכיב המנצח שלו (מה שאנחנו קוראים לו אלגוריתם). במהלך השיטוט שלנו ברשת בניסיון "לפצח" את האלגוריתם אנו יכולים להגיע למצב של שימוש בכלים שיכולים אף להתגלות כמספימים בטעות.
ראיתם פעם את הפוסטים האלו שכל התגובות בהם היו סתם אזכור של מלא אימוג'ים או מלא תגובות גנריות מוזרות של "מדהים!" או "איזה יופי!" כאלו? קחו בחשבון שלפחות חלק מהם מיוצרים על ידי בוטים. עוד אופציה מבוססת טכניקה דיי מוכרת היא ה"פאואר לייקים" ושאר כלים מכוונים מעורבות ע"י חשבונות שכוללים מספר רב של עוקבים לרוב, גם הן כנראה מבוצעות ע"י בוטים.
ועדיין למרות ששימוש בטכניקות כאלו ואחרות יראו לכן מגרות, זה פשוט לא יספיק לכם ב 2020. אגב זה גם סיכון לא קטן שאתם לוקחים על עצמכם עם חסימה עתידית אפשרית. את אותו הדבר כמובן משליכים על קניית עוקבים (שזה בערך הדבר הכי גרוע לעשות). כשאתם קונים עוקבים, אתם דיי הורסים לעצמכם את כל מה שבניתם עד אותו רגע או בכלל את האפשרות לגדול במעורבות העוקבים שלכם (שבתכלס, זה הדבר הכי חשוב) וזה בעצם דיי לזרוק את הכסף שלכם לפח.
2. מה הם האשתגים הכי טובים להעלאת עוקבים?
בואו נדבר קצת על האשתגים.
אני מניח שחלקכם הגדול מבין את חשיבות האשתגים בכל פוסט שאתם מעלים מבחינת חשיפות לקהלי יעד חדשים.
כשתשתמשו בהאשתגים הנכונים תצליחו בוודאות להגדיל את כמות החשיפות שלכם לפרופיל ולפוסטים שלכם, וזה בתקווה כמובן יביא לגדילת כמות העוקבים שלכם.
אבל מה יקרה כשתשתמשו בהאשתגים הלא נכונים? הפוסטים שלכם פשוט יבלעו בחור שחור שבו אף אחד פשוט לא יראה אתכם בכלל.
ואם לרגע אתם חושבים שזה דבר נכון להשתמש בהאשתגים ענקיים (אני מתכוון למיליוני תמונות בהאתשג) זה מה שיביא לכם את החשיפה הגדולה שאתם מחפשים, אז אתם לגמרי בכיוון הלא נכון. והנה הסיבות למה:
האשתגים פופולאריים לעומת האשתגים מדויקים – מי מהם טוב יותר?
נתחיל מכך שהאשתג עם מיליוני (ואף עשרות מיליוני) תמונות אולי נראה מגניב ממבט על, אבל למעשה יגרום לכם להעלם בין מיליוני התמונות באותו הרגע שבה העליתם את התמונה (אני מתכוון להאשתגים כמו #sun ו #love ועוד כאלו).
בנוסף יהיה לכם קשה עד בלתי אפשרי בכלל להגיע ל TOP POSTS בהאשתגים האלו, שזה לגמרי אחד המקומות שכדאי לכם לנסות להגיע אליהם במטרה של יצירת חשיפות נוספות.
במקום זה תשתמשו בהאשתגים נכונים ומדויקים עבור סוג העסק או השירות שאתם מציעים. כך תבלטו באמת במקומות שאתם אמורים לנצוץ בהם ולייצר חשיפות לאנשים שבאמת חשוב שיראו אתכם. האשתגים משתנים בהתאם לסוג הנישה, כמות התמונות בה והמעורבות שתצליחו לייצר מהם. לכן נסו לכוון להאשתגים שאין בהם יותר מדי תמונות (אבל גם לא פחות מדי), בהם תוכלו גם להגיע ל TOP POSTS ולבלוט הרבה יותר.
איך תוכלו לנצל את המיטב מהאשתגים שאתם מעוניינים להשתמש בהם?
הנה מספר דרכים.
א. מחקר האשתגים
הצעה אישית, תרתיחו מים לקפה חזק, כי אנחנו הולכים לשרוף עכשיו כמה תאים חשובים.
הכינו לעצמכם פתקיות (עדיף במובייל שלכם) ורשמו לעצמכם את האשתגים שאתם חושבים שהם הכי רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם. האשתגים כאלו שלדעתכם שווים שימוש. כאן תוכלו לקרוא פוסט קודם שכתבתי בנושא כדי לתת לכם רעיונות שונים להאשתגים שיכולים להיות רלוונטיים או בכלל להבין את הכיוון שלכם בחיפוש עבור האשתגים שלכם.
ועכשיו קצת שיעורי בית – תיצרו לעצמכם קובץ בו תרשמו את הנתונים של כל האשתג רלוונטי, כמו: כמה פוסטים יש בכל האשתג, כמה פוסטים עולים שם ביום אחד, כמה לייקים צוברים ה TOP POSTS באותו האשתג בממוצע.
עכשיו תשוו את מה שקורה שם עם כמות המעורבות בחשבון ובפוסטים שלכם.
כמה לייקים אתם מקבלים היום בממוצע לכל פוסט? המטרה שתבחרו האשתגים הכי טובים שבהם הפוסטים ב TOP POSTS מקבלים בערך את אותה כמות כמו שאתם מקבלים כיום. אלו יכולים להיות האשתגים קטנים וגם גדולים, מעיין מיקס מכובד כזה.
מזכיר כמובן שניתן בכל פוסט להשתמש עד כ-30 האשתגים, אך אינסטגרם מייעצת להשתמש בערך ב- 15 הכי טובים שתוכלו למצוא. מומלץ להכין אפילו כמה רשימות של האשתגים בקבוצות כדי כל פעם להשתמש בהאשתגים אחרים, גם כדי לבחון תוצאות וגם כדי לא להיתפס ע"י אינסטגרם כספאמרים.
ב. ייצרו האשתג משלכם
בנוסף להאשתג המדויקים שמצאתם מציע לשקול את האופציה של לייצר האשתג ייחודי למותג שלכם או אולי כמה כאלו (בהתאם לנסיבות). כך תוכלו לייצר מעיין קהילה סביב האשתגים שלכם ולעודד אנשים להשתמש בהם עם תכנים שהם מכינים. כך תוכלו לייצר קרבה למותג ולקהל המשתמשים הרלוונטי שלכם. שימו את האשתג המותגי שלכם גם ב BIO ככה שכמה שיותר עיניים יראו אותו.
3. מה היא השיטה לכתיבת מלל איכותי לתמונות שאנו מעלים?
לכתוב את המלל הנכון או הביטוי שיתפוס יכול להיות דיי מאתגר. אני מניח שגם אתם כמוני מדי פעם שוברים את הראש על ה"כותרת המושלמת". אני מניח שראיתם אפילו כל מיני "כותרות" מוזרות אצל כל מיני סלבס שמכילים רק אימוג'י כלשהוא או כמה כאלו וזהו. במקרה שלהם זה עוד יכול להצליח ולהיות נחמד ומצחיק, בכל זאת יש להם כבר מיליוני עוקבים. לנו בני התמותה הרגילים לא בטוח שזה יעבוד כל כך טוב.
עם הכותרת הנכונה תוכלו להצליח ולהשיג יותר לייקים, מעורבות וכמובן גם עוקבים. זה אמור גם להניע גולשים שונים אל האתר שלכם ואפילו להמיר אותם ללקוחות קונים.
אז מה היא הדרך הטובה ביותר לכתוב כותרת מוצלחת?
אם יש מעיין סוג מנצח לכותרת מוצלחת הוא צריך להיות מורכב כך:
הכותרת שלכם צריכה להיות מורכב מאלמנטים סיפוריים אמתיים. אני מניח שכבר שמעתם על המונח 'סטורי-טלינג' שרובנו נחשפנו אליו במהלך השנה האחרונה. כך בעצם אנו יוצרים הזדהות של הגולשים עם היוצר, נותנים ערך מיוחד וחדש שעדיין הגולשים לא נחשפו אליו (וזה גם לא ממש משנה באיזה נושא אתם עוסקים). כשתייצרו תוכן טוב, אותנטי שמדבר אל העוקבים שלכם, המעורבות תגדל וכך גם האפשרות שלכם להפוך אותם ללקוחות.
כמה טיפים קטנים ממני לגבי כתיבה נכונה בפוסטים:
כתבו פוסטים ארוכים: ככל שהעוקבים מתעכבים על הפוסט שלכם וקוראים את התוכן בו, כך אתם הופכים ליותר רלוונטיים עבור האלגוריתם של אינסטגרם. כמובן שימו לב טוב שאתם לא משעממים את הקוראים שלכם עם מידע לא רלוונטי או בגושי טקסט ארוכים מדי שמעייפים את העין. נסו לכתוב בפסקאות קצרות כדי לא למשוך את הקוראים סתם עד הפאנצ' לתוכן.
היו אמיתיים ותתפקסו על בניית קשרים: כתיבת טקסטים ארוכים יהיה שימושי בעיקר כשיש לכם מוטיב דומה בפוסטים לאורך זמן. כך תוכלו על הדרך לספר לעוקבים שלכם על מוצרים חדשים או רעיונות שרציתם לקבל עליהם חוות דעת מהעוקבים השונים.
השתמשו בקריאה לפעולה: השימוש בקריאה לפעולה עבור הגולשים (וגם עבור עצמכם) הוא קריטי כדי לייצר לעצמכם קשרים עמוקים אפילו יותר עם הגולשים והקהל הרלוונטי שלכם. ככל שתניעו לפעולה בדרך נכונה, המעורבות בפוסטים השונים תגדל ואף כמובן תכניס לכם לקוחות חדשים משלמים. ניתן להשתמש ב BIO שלכם על מנת לשלוח אנשים אל לינק מיועד לפעילות.
4. איך לייצר BIO אינסטגרמי איכותי וטוב?
תחשבו על זה, אנשים מבקרים בפרופיל שלכם (אחרי שנחשפו לתמונה כזו או אחרת) ומחליטים אם לעקוב אחריכם, בהתבסס על תמונות אחרות שלכם וכאן גם ה BIO שלכם נכנס לעניינים. זוהי עוד דרך "לשכנע" את הגולש/ת למה כדאי לו/ה לעקוב אחריכם.
ה BIOים הכי טובים מכילים מספר פריטים קבועים:
מלל קצר על המוצר שלכם/עליכם/השירות שלכם, את השם שלכם או של המותג שלכם, במה אתם עוסקים, האשתגים ייחודיים שלכם, וכמובן לינק ייעודי.
5. איך להשתמש בסטוריז ושידורי לייב כדי להגדיל את חשבון האינסטגרם?
סטוריז
כיום כולם כבר יודעים שסטורי הוא הכלי החזק ביותר של אינסטגרם. הסטורי שהגיע בכלל מסנאפצ'אט והועתק במקצועיות ע"י אינסטגרם עושה פלאים ביצירת מעורבות ואף בעזרה ליצירת מקור הכנסה נוסף לעסקים.
כיום נצפים מעל 500 מיליון סטוריז ברחבי האינסטגרם מדי יום.
השתמשו באינטראקטיביות שהסטוריז מייצרים כדי להמשיך לייצר מעורבות עם הקהל שלכם. הכלים הנהדרים של הסטוריז שכוללים סקרים, שאלות ואפשרויות של הכרת קהלי יעד שלכם, עובדים בצורה נהדרת. רוצים עוד כמה כלים וטיפים בנושא? קבלו:
א. השתמשו בהאשתגים גם בסטוריז להגדלת החשיפה
שימוש בהאשתגים בסטוריז שלכם ייצר לכם חשיפה גדולה יותר, ואם תהיו מספיק טובים ופעילים, הסטורי שלכם יכול גם הוא להגיע להיילייט של האשתג שתשתמשו בו. ההמלצה היא להשתמש במקסימום 10 האשתגים מדויקים כדי לקבל חשיפה משמעותית.
אגב, אם תשימו את האשתגים במקום קליט ונראה לעין, הסטורי אפילו יקבל זווית שאיננה פרסומית (לעיני הגולש).
ב. השתמשו במיקומים בסטוריז
אם תשכילו להשתמש במיקומים זה יגרום לסטוריז שלכם אפילו להופיע בהייליט של המיקום ב 24 שעות הראשונות. שימו לב (וזה כנראה משהו שלא הרבה משתמשים בו), השתמשו במיקומים שלאו דווקא אתם נמצאים בהם! ככה שאם משתמשים שונים עוקבים אחרי לוקיישנים שאתם משתמשים בהם, הם ימצאו אתכם גם שם, ככה תחשפו לעוד אנשים שכנראה לא מכירים אתכם.
ג. השתמשו בהייליט בפרופיל שלכם
אל תשכחו שיש לכם את האפשרות לייצר היילייט בפרופיל האישי שלכם שבו תוכלו לאחסן את הסטוריז הטובים ביותר שלכם. כך אותם סטוריז לא ייעלמו מהרשת אחרי 24 שעות. תוכלו גם לסדר אותם לפי סוגי תכנים שונים ולייצר תמונה מקדימה לכל הייליט בהתאם.
ד. תייצרו טיזרים לפוסטים חדשים בעזרת הסטוריז
בזכות שינוי האלגוריתם החביב של אינסטגרם קיים סיכוי לא קטן שחלק מהעוקבים שלכם יחמיצו פוסטים חדשים שלכם. אז כדי לגרום להם להבין שאתם עדיין כאן (ובועטים!), מומלץ להכין מעיין טיזר בסטוריז שלכם שמזכיר לעוקבים שהעליתם פוסט חדש. זוהי עזרה מצוינת לדחיפת הפוסט החדש ולייצר לו מעורבות טובה.
שידורי לייב שונים
בשידורי לייב, ממש כמו שזה נשמע, מה שתצלמו זה מה שיעלה וזה אחד הדברים שהזכרנו מוקדם יותר – אוטנטיות עם העוקבים שלכם. במידה ואתם משתמשים בסרטוני לייב, מומלץ לייצר יותר את המגע האישי עם הגולשים ואולי אפילו פחות 'לדחוף' לשם מסרים שיווקיים שונים.
כמו כן, חשוב לדעת, כי עם סרטוני לייב תוכלו לעקוף את האלגוריתם של אינסטגרם, כי כל שידור שעולה מקבל דחיפה אפילו לפני הסטוריז (באותו המיקום).
6. אילו תמונות בדרך כלל כדאי להעלות באינסטגרם?
היות ואינסטגרם גדלה וממשיכה לגדול בכל רגע נתון, זה אומר שהתחרות שלנו נהיית קשה הרבה יותר. לכן התוכן הוויזואלי שלכם צריך להיות כזה שתופס את העין בין כל מה שרץ אצל כל אחד בפיד שלו. הנה הטיפים שלי בנושא:
א. תייצרו שפה ויזואלית
המטרה שלכם היא שיזכרו אתכם ואת הפיד שלכם. כמו גם שאם יראו פוסט שלכם ב Explorer או בכלל בשיטוטים שונים ברחבי האינסטא, ישר יזהו את הפוסט ואתכם בגלל אותה השפה. כך שעדיף שתייצרו מסגרת דומה לפוסטים, צבעים שיובילו אתכם, פילטר שמתאים לכם או כל סימן הכר לפוסטים שאתם מעלים.
ב. השתמשו ב alt text בשביל הקידום באינסטא
מומלץ להשתמש באלט טקסט בתמונות שאתם מעלים. זוהי אופציה שהצטרפה אל האינסטגרם לפני כמה חודשים טובים, על מנת לעזור לליקוי הראיה בחברה כדי להבין מה בעצם קיים בכל תמונה. כך שלמעשה ה-אלט טקסט הוא תיאור של התמונה שהעליתם. נהדר עבור קידום פנימי בתוך אינסטגרם.
ג. העלו תמונות בזמני השיא
נסו להעלות את הפוסטים שלכם בזמנים בהם אתם יודעים שרוב העוקבים שלכם נמצאים באינסטגרם. לרוב הזמנים החזקים הם בשעות הבוקר מהשעה 10 ועד בערך השעה 16, וכמובן על זה אפשר להוסיף את סופי השבוע באופן סיסטמתי.
בנוסף, במידה והמשתמש שלכם כבר מוגדר כעסקי, תוכלו לבדוק בנתוני הדף את השעות המועדפות (ואפילו את הימים המתאימים – במידה ואתה לא מעלים פוסט כל יום). ושימו לב– חשוב לשמור על עקביות בהעלאת התכנים!
7. מה היא הדרך הטובה ביותר לשימוש ב IGTV כדי להגדיל את מספר העוקבים?
IGTV היא אחד הכלים היחסית חדשים של אינסטגרם (אך לא חדש מדי). יש האומרים שלאט לאט הפוקוס יתקבע גם שם, היות והתחרות מול יוטיוב היא גדולה ואינסטגרם רוצה להתחיל להרוויח גם באפיק הזה. כמו שניתן לשים לב, כיום כבר ניתן לייצר חיבור של ה IGTV אל המשתמש שלכם באינסטגרם ולייצר טיזרים לסרטונים היותר ארוכים שניתן להעלות רק ב IGTV.
בנוסף, סרטוני IGTV מופיעים גם בעמוד האקספלורר מיודענו, שם תחשפו להרבה יותר תוכן שאתם לא מכירים אך קשור לעמודים שונים שאהבתם תכנים שלהם.
הנה כמה טיפים שניתן להשתמש בהם על מנת לגרום לחשבון ה IGTV שלכם לגדול:
א. השתמשו בהאשתגים מובילים גם בסרטוני IGTV שלכם להעלאת החשיפה
כן, ממש כמו בפוסטים וגם כמו בסטוריז, גם בסרטוני IGTV ניתן לשתול האשתגים רלוונטים שיהיו מיועדים להגדלת החשיפה אל הגולשים השונים.
ב. הכינו טיזר (קדימון) לפוסט חדש
אופציית הטיזר תשמש אתכם כשאתם מעלים פוסט חדש בפיד הרגיל שלכם באינסטגרם. בגלל שה- IGTV עדיין לא מקבל חשיפה בכמויות יפות מדי, אנחנו צריכים לדאוג להזכיר לגולשים שאנחנו נמצאים גם שם לתכני וידאו שיהיו קצת ארוכים יותר.
ג. הכינו תמונה מקדימה איכותית לכל סרטון
כמו בפייסבוק ויוטיוב לכל סרטון שמעלים ניתן לייצר תמונה שהיא התמונה שרואים לפני שהסרטון מתחיל (או לפני שלוחצים PLAY). ברגע שתכינו תמונה שתמשוך עיניים בנראות שלה, תוכלו ליצר בזכות זה לחיצות רבות על ניגון וידאו ב IGTV שלכם, מה שיגרום לכך שתצברו הרבה יותר צפיות.
ולסיכום (חיכיתם לזה, נכון?). חשוב לזכור תמיד, שאינסטגרם בבסיסה היא בעצם קהילה
מספרים של חשיפה, עוקבים ושהכל יהיה נוצץ ומבריק זה כיף ומצוין, אך לא זה מה שיגרום לכך שתייצרו מאינסטגרם כסף. אבל, ברגע שאתם משקיעים בעוקבים שלכם, נותנים להם הרגשה מיוחדת ומתייחסים לכל אחד מהם, אתם מלכדים סביבכם קהילה שתמשיך לעקוב אחריכם, תייצר אתכם מעורבות קבועה וכמובן גם תקנה את המוצרים או השירות שאתם מציעים.
ועל כך גם אינסטגרם (וגם פייסבוק) שמו את הדגש לא מעט במהלך שנת 2019 וכמובן 2020 שכבר כאן.
והכי חשוב שתזכרו – עם לייקים לא הולכים למכולת!