7 סיבות למה האתר שלכם לא מצליח להמיר את הגולשים לקונים

שתפו!

מזל טוב! הקמתם אתר חדש עם חנות אונליין והכל נראה מדהים! התמונות נהדרות, המוצר מבוקש והאתר מתקתק, אבל.. וזה האבל הגדול, המבקרים באתר לא הופכים לקונים. כל המאמץ והכסף שהושקע הולכים לפח!

 

אם זה המקרה, בפוסט הבא תוכלו לקרוא מחקר שיעזור לכם להבין מה מתפספס באתר ולא עובד מספיק טוב ומה צריך לעשות כדי לשפר אותו על מנת שיתחיל לייצר לכם המרות. הנה 7 דוגמאות שאולי יצליחו לנפק כמה שיפורים באתר שלכם:

 

1. הגולשים לא מבינים מה עליהם לעשות באתר

אם אתם רוצים שהגולשים ירשמו לניוזלטר שלכם, אבל לא שמתם כפתור הנעה לפעולה שיספר להם שקיימת האופציה הזו, אתם כנראה לא הולכים לקבל יותר מדי הרשמות של גולשים.

 

אם לא הייתם ברורים כלפי הגולשים שלכם ואמרתם להם ממש מה לעשות באתר, זו בעיה.
אנשים צריכים לדעת מה הם אמורים לעשות באתר שלכם. כאשר תסמנו לאנשים את הדרך בה אתם רוצים שהם ילכו, הם פשוט יעשו את זה.

 

הנה דוגמא מעמוד הבית של האתר ModCloth

 

שימו לב כי התוכן ישר תופס את העין ומניע לפעולה עקב הקריאה לפעולה.
אנו רואים מולנו את הדחיפה של הסייל וגם תוכן שמופיע ישר "לפנים" בקליק אחד.
שני כפתור ההנעה לפעולה מכילים בתוכם את המילה "SHOP". וזה לא בטעות כמובן.

 

לפי אתר האבספוט כפתורי הנעה לפעולה עם מילה מדויקת בהם מובילים לעליה של 202% לעומת הכפתורים הרגילים ללא הקריאה הישירה.

 

כמו כן, דבר חשוב  שכדאי לשים לב אליו, הוא פלטת הצבעים של האתר וכל הכפתורים השתולים בו.
בשילוב עם כפתורי הנעה לפעולה שיודעים ומדייקים את הלקוח, הצעד הבא (קניה) הוא פשוט בלתי נמנע.

 

 

2. הפסד שלהם

אמזון הענקי שולטת בכל תחום הריטייל, והיא הקדישה את יהבה כדי לתת לגולשים לראות את מה שהם מצפים כשהם נכנסים לאתר קניות. לאורך השנים אמזון בנתה קו נקי ואינטואיטיבי שמאפשר לאנשים לנווט ולמצוא בקלות ממש בקלות את מה שהם מחפשים לקנות. הנה הצצה לאתר של אמזון:

 

 

הדרך בה המוצרים מסודרים ועם בר ניווט מדויק ואיך הקונים יכולים להיעזר בפילטרים כדי להגיע לתוצאות החיפוש המדויקות ביותר, הפכה למוצר קבוע באתרי חנויות.

 

כמובן שנושא החיפוש גם עוזר לא לאבד את הגולשים המאוכזבים שלא מוצאים בחיפוש ראשוני את המוצר שאותו חיפשו באתר.

 

כמו כן, למקם את כפתור הצ'קהאוט בכל מקום שהוא לא בצמוד לראשית האתר בצד יכול לגרום לבלבול אצל הקונים. הגולשים יכולים להתחיל ללחוץ במקומות אחרים באתר בניסיון למצוא את דרכם אל עגלת הקניות של המוצרים שהוסיפו אליה ובכך יכולים לאבד עניין ולנטוש את העגלה שכבר מילאו אצלכם באתר.

 

 

3. דעתם מוסחת ע"י משהו אחר

בוא נודה בזה – מחלקת השיווק ומחלקת הקריאייטיב לא תמיד ילכו יד ביד ויתאמו ביניהם את הנושא בניית אתר קומרס (חנות אינטרנטית). ויכול להיות שיהיו גם לא מעט "מלחמות" וחוסר הסכמה אפילו בין אנשי UX  (חווית משתמש) לבין גוגליסטים (אנשי PPC שמתמחים בקידום בגוגל), לגבי איך האתר צריך להראות ולהבנות. הרי מין הסתם תמיד נראה אתר שנראה מגניב וכמובן לא יזיק קצת מיידע שינסה לדחוף את הגולשים "אל הקצה" וכיום לא חסרים הכלים שנוכל להיעזר בהם לצרכים האלו.

 

אבל מאוד חשוב לא להגזים, כי יותר מדי פופ-אפים יגרמו לאנשים לברוח מהאתר שלכם ואז אתם גם יכולים להגיע למצב נטישה גבוה מהאתר שלכם, ופה נושא גוגל יכנס לא טוב לתמונה.

 

עכשיו שימו לב לזה, מאיפה בכלל מתחילים? כדאי להירשם למתנה שהם מציעים?

או אולי פשוט להתחיל לדפדף בין כל המוצרים?

 

לדוגמא: לי יש 2 ילדים קטנים, ככה שאני גולש בהרבה אתרים.

הבעיה היא שברוב האתרים ממש קשה להבין מה קורה וזה מסיח את דעתי מהמטרה העיקרית. הנה דוגמא אחת:

 

עכשיו תראו את האתר של גאפ.
מסך ניווט פשוט ורגיל שמאורגן וקליל לשימוש. אפשר בקלילות להבחין ב'מה חדש באתר'.
ויש באנר מדויק של סייל שמתרחש באתר. כמובן שהמידע הוא ראשוני, אבל הוא יגרום לכם ללחוץ על הבאנר המצורף.

 

הכי פשוט, הכי מדויק. בלי הסחות דעת. ודרך אגב, אם אני ארצה לקנות אפילו משהו לעצמי בקטנה אחרי שאני קונה משהו לילדים, מחלקת הבוגרים נמצא שם ממש ליד. כמו שנאמר: קלללל.

 

 

4. הגולשים לא מעורבים מספיק בתוכן האתר או איך לדעתכם אתם מאבדים את הגולשים שלך?

התוכן שלכם לא מדבר אליהם. רוב הגולשים באתרים השונים, מבלים בהם מקסימום של 15 שניות.
וזה הזמן שלכם ליצור איתם את המעורבות שאתם צריכים, כדי להפוך אותם לקונים.

 

אחוז נטישה גבוה מהאתר, בעצם מראה שהלקוחות שלכם לא מוצאים בקלות את מה שהם באו לחפש בו ואז כמובן הם יעזבו אותו במהירות וזה כנראה גם עוד לפני שהם יראו את כפתור ההנעה לפעולה שרציתם שהם יגיעו אליו. וזה כמובן תופס לגולשים שנשארים רק בדף אחד או שניים בלבד בזמן השהייה שלהם באתר שלכם.

 

בשלב הזה, הייתי ממליץ להתחיל ולחקור אתרי מתחרים מהתחום שלכם. איך בנויים הדפים שלהם או מה משך את העיניים שלכם בזמן הגלישה בהם. האם לדעתכם הם בנויים טוב או שהייתם משנים בהם משהו, שיתאים לכם יותר?

 


כפתור ההנעה לפעולה

אם בדפי המוצרים שלכם או אפילו בדפי הצ'קהאוט שלכם ברחבי האתר אין הקלקות על כפתורי ההנעה לפעולה שלכם, זה הזמן להזיז אותם ואף להבליט אותם הרבה יותר ברחבי האתר.

 

תמיד יגיעו הלקוחות שכבר מוכנים לקנות. תבליטו את הכפתורים הללו ואל תתנו להם לברוח לכם מהאתר.

 

אין שם אף אחד שיוכל לעזור להם

אם עד היום לא דאגתם לזה, אז עכשיו זה בהחלט הזמן הנכון להטמיע צ'אט אנושי באתר שלכם.
כפתורי עזרה עם צ'אט לייב של נציג וירטואלי עוזרים דרמטית להרמת כמות המכירות. כך תוכלו לספק תשובות בזמן אמת למתלבטים השונים.

 

במחקרים שונים שנעשו בתחום, הטמעת צ'אט אפילו הצליחה להזניק את המכירות באתרים עד 20% יותר. לכם נשאר לבחור אם אתם רוצים להטמיע צ'אט לייב או להשתמש בצ'אטבוט עם פלואו מתאים של שיחה שתבנו מראש.

 

היום לשמחתנו יש דיי הרבה כלים להטמעת צ'אט באתרים. החל מהמסנג'ר המוכר של פייסבוק ועד תוספים שונים בהתאם לפלטפורמה שאתם בונים בה את האתר שלכם.

 

שימו לב לדוגמא באתר של Toys R Us עם הצ'אט בתחתית הצד הימני של האתר.

 

5. הגולשים מגיעים לדרך ללא מוצא

לינקים שבורים ברחבי האתר או כפתורים לא לחיצים ואלמנטים שפשוט לא עובדים, הם לגמרי טרן-אוף אצל גולשים. החוויה היא רעה ותגרום לנטישה מהירה ואיבוד גולשים בקצב מהיר.

 

ישנם כיום לא מעט תוספים, אפילו חיצוניים שיכולים לעזור לכם למצוא לינקים כאלו דיי במהרה, כמו לדוגמא Link  Checker שיצבע לכם בצבע אדום לינקים שאינם תקינים.

 

ישנם גם לא מעט פעמים שבהם לקוחות לוחצים על כפתורים, שאינם בעצם כפתורים ובכך מצליחים להגיע לתסכול קל בגלל האתר. שימו לב בדוגמא הבאה, בתחתית המסך. סתם גורם לתחושת בלבול.

 

אם מצאתם שכמות ההמרות ירדו דרסטית בעמוד אחד ספציפי, תתחילו להשתמש במפות חום שיקליטו תנועות גולשים, זה יעזור לכם להבין מדוע הם נוטשים.

 

יכול להיות שהגולשים גם מקליקים על פריטים סטטיים שלא מובילים לשום מקום, ואז זו יכולה להיות סיבה נהדרת להפוך את אותה התמונה לבאנר קליקבילי!

 

 

6. הגולשים חשים בהבטחות שווא

אם התמחור שלכם או הצעות המוצרים שלכם מבלבלים את הגולשים, אנשים יכול להתחיל לאבד את האמון במותג שלכם. זו סיבה טובה להתחיל לעבוד על קופי נכון ומדויק כדי לא לסבך את הגולשים.

 

במידה ובאמת אתם חשים כך, תתחילו לשאול את הגולשים, אפילו את החברים והמשפחה שלכם כשהם גולשים באתר שלכם. אפשר לנסות גם לייצר ניוזלטר שישוגר ללקוחות שלכם במייל, כדי לענות על שאלון לגבי האתר. כך תוכלו לקבל חוות דעת אמיתית ונכונה מהגולשים שאמורים להיות הלקוחות שלכם.

 

7. האתר איננו מתאים לגלישה בניידים (מובייל)

בשנת 2018 יותר מ- 52% מהגולשים התבססו על גלישה בניידים. בשנת 2019 כמובן שחלה עליה וכבר מדברים על יותר מ- 70% מכמות הגולשים ברחבי הרשת. המספר הזה כמובן ימשיך לעלות כל שנה יותר ויותר.

 

בעקבות כך, אפילו גוגל שחררו את תיקון האלגוריתם שלהם מוקדם יותר במובייל מאשר בדסקטופ.
וזה אומר עבורכם דבר אחד חשוב מאוד: תמיד וודאו שהאתר שלהם מאונדקס כמו שצריך לגלישה בניידים.

 

 

מסקנות:

אין דבר כזה, פשוט רק להביא את הגולשים לאתר שלכם.
אתם ממש צריכים להדריך את הגולשים שלכם במסע שלהם אצלכם באתר ותהיו ברורים ושקופים לגבי מה שאתם רוצים שהם יעשו באתר שלכם.

 

אם אתם רואים שיש ירידה בכמות המכירות באתר וההמרות במגמת ירידה, התחילו לעבור על הנקודות שהזכרתי במאמר.

בהצלחה!

תודה שקראתם עוד פוסט בבלוג המצוין שלי!

אם אתם מעוניינים בקידום עבור הנכסים הדיגיטליים שלכם? לחצו למטה להשארת פרטים ואצור קשר בהקדם :)